کوچ ۱.۵ میلیارد کاربر در جهان به شبکه ۵G!

    کد خبر :620100

موسسه تحقیقاتی گلوبال‌دیتا به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد کاربران متصل به شبکه ۵G به مرز ۱.۵ میلیارد کاربر خواهد رسید.

 

موسسه تحقیقاتی و آماری گلوبال‌ دیتا به تازگی گزارشی جدید و جنجال برانگیز منتشر کرده است که در آن تعداد کاربران متصل به شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G را در کشورها و مناطق مختلف جهان پیش‌بینی کرده است.

 

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با بررسی قراردادهای منعقد شده در خصوص راه‌اندازی و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای بزرگ در جهان، به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که تعداد کاربران متصل به شبکه ۵G تا سال ۲۰۲۴ میلادی، به مرز ۱.۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

 

در این گزارش همچنین ذکر شده است که انتظار می رود بالغ بر ۹۲۴ میلیون کاربر در منطقه آسیا و اقیانوسیه، ۲۵۴ میلیون کاربر در آمریکای شمالی و ۲۴۲ میلیون کاربر در اروپا تا سال ۲۰۲۴ میلادی از خدمات شبکه اینترنت پرسرعت ۵G بهره مند شوند. این در حالیست که این روند صعودی و رو به رشد در مناطقی همچون آفریقا و خاورمیانه بسیار کندتر پیش بینی و گزارش شده است.

 

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.

 

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

 

به گزارش ایسنا ،در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

 

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید