دفتر خلیلزاد: سفر نماینده آمریکا به پاکستان به معنی از سرگیری گفت‌وگوهای صلح افغانستان نیست

    کد خبر :619959

یک مسئول دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که سفر خلیلزاد به پاکستان و گفت‌وگوهایش با مقامات این کشور به معنی از سرگیری گفت‌وگوها با طالبان نیست.

 

یک مسئول دفتر «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که خواست نامش فاش نشود گفت که نمی‌تواند دیدار خلیلزاد با طالبان در اسلام‌آباد را تایید کند.

 

در حالی که همزمانی سفر خلیلزاد و یک هیئت بلندپایه طالبان به اسلام‌آباد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر دیدار طالبان و نماینده آمریکا و متعاقباً از سرگیری گفت‌وگوهای دو طرف را تشدید کرده این منبع به «رادیو آزادی» گفت که هرگونه مشورت و یا گفت‌وگوی خلیلزاد به معنی از سرگیری روند و یا گفت‌وگوهای صلح افغانستان نخواهد بود.

 

به گزارش تسنیم، روز گذشته یک هیئت 12 نفره طالبان به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان به اسلام‌آباد سفر کرد.

 

دولت افغانستان نیز که از به حاشیه رانده شدن دوباره از روند صلح نگران است در واکنش به این سفر تصریح کرد که رهبری و مالکیت روند صلح باید تحت کنترل دولت باشد.

 

گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان اواسط ماه گذشته بطور یکجانبه توسط ترامپ لغو شد و رئیس جمهور آمریکا دلیل آن را ابتدا کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان و سپس عدم تمایل این گروه برای اعلام آتش‌بس عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید