ضرورت تدوین قانون حمایت از ارائه دهندگان خدمات اجتماعی

    کد خبر :619915

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به تعامل مثبت انجمن با سازمان های مختلف گفت: با توجه به مطالعات انجام شده داشتن قانونی برای حمایت از ارائه دهندگان خدمات اجتماعی یک ضرورت هست.

 

سیدحسن موسوی چلک که برای شرکت در نشست منطقه منا در تونس به سر می برد  گفت: بر اساس گزارشی که توسط نماینده اتحادیه جهانی کارکنان خدمات اجتماعی ارائه شد از انجمن مددکاران اجتماعی ایران به عنوان موفق ترین انجمن در منطقه در تعامل بین سازمانی در بخش های دولتی و غیردولتی یاد شد.

 

وی ادامه داد : در گزارشی که از وضعیت کارکنان خدمات اجتماعی در کشور های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تهیه شده است شاخص های متعددی مورد بررسی قرار گرفتند که از جمله آنها چگونگی تعامل انجمن های مددکاری اجتماعی با سازمان های مرتبط بود.

 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: بر اساس این مطالعه نیازمند تدوین استراتژی ها در چارچوب ملی برای تقویت وضعیت کارکنان خدمات اجتماعی هستیم. موضوعی که در تمام کشور ها به عنوان یک ضرورت شناسایی شد . این‌چارچوب تکلیف کشور را در حوزه خدمات اجتماعی مشخص خواهد کرد و همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند مورد توجه قرار خواهند گرفت‌ در واقع این کار کمک می کند تا معماری جدیدی در حوزه خدمات اجتماعی صورت گیردو این کاری است که در برخی از کشور ها شروع شده است.

 

کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت: باتوجه به تفاوت‌های کشور ها در اولویت بندی نیاز ها و گروههای هدف کارکنان خدمات اجتماعی در حوزه های مختلف این معماری کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری انجام شود.بدون شک در این راه نقش وزارت تعان، کار و رفاه اجتماعی به دلیل ظرفیت هایی که در قانون ساختار نظام جامع رفاه اجتماعی پیش بینی شد، می تواند تاثیرگذار باشد.

 

موسوی چلک همچنین افزود: با توجه به مطالعات انجام شده داشتن قانونی برای حمایت از ارائه کنندگان خدمات اجتماعی یک ضرورت هست.کاری که برای از کشور هایی مانند نیوزلند، فلیپین، تایلند،مالزی،اندونزی و … انجام شده است .

 

به گفته وی، در ایران نیازمند حمایت و توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم تا این خواسته منطقی تحقق پیدا کند تا هم حمایت از کارکنان خدمات اجتماعی را انجام دهد و هم به حقوق خدمت گیرندگان این حوزه در قبال خدماتی که دریافت می کنند، توجه شود.این کار کمک می کند تا خدمات توسط افراد دارای صلاحیت حرفه ایی ارائه شود که بدون شک در ارائه خدمات با کیفیت بهتر کمک می کند و رضایت خدمت گیرندگان را هم به دنبال خواهد داشت.

 

به گزارش مهر،رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار داشت: برای ارتقاء جایگاه ارایه کنندگان خدمات اجتماعی نیاز داریم تا آموزش ضمن خدمت این کارکنان در بخش های دولتی و غیردولتی نظام مند شود تا اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد و در این معماری جدید این موضوعات می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی، در مطالعه ای که توسط انجمن مددکاران اجتماعی ایران با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تعامل با دفتر یونیسف در ایران انجام شد وضعیت موجود و نقاط قوت و ضعف موجود شناسایی شدند و برای خروج از این شرایط و تقویت این جایگاه پیشنهاداتی ارائه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید