سخنگوی وزارت خارجه: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، پاسخگوی آثار مخرب دخالت‌ها در خاورمیانه باشد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۵
    کد خبر :619784

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله جویانه دبیرکل ناتو، گفت: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، پاسخگوی آثار مخرب دخالت‌های این نهاد نظامی در خاورمیانه و غرب آسیا باشد.

 سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات مداخله جویانه دبیرکل ناتو را محکوم کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات مداخله جویانه و اتهامات و ادعاهای دبیرکل ناتو در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای و توان دفاعی موشکی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این اظهارات مداخله جویانه از سوی قدرت‌ها و نهادهای امنیتی خارجی در امور داخلی کشورها و منطقه خلیج فارس را محکوم کرده و بر این باور است که هرگونه دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه توسط بیگانگان، خود عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش آفرینی در منطقه است.

به گزارش فارس،سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، پاسخگوی آثار مخرب دخالت های این نهاد نظامی در خاورمیانه و غرب آسیا باشد که نتیجه‌ای جز کشتار غیرنظامیان، تقویت تروریسم، افزایش تولید مواد مخدر، ویرانی و افزایش ناامنی در پی نداشته و آثار ویرانگر آن را تاکنون در ناامنی و بی ثباتی برخی کشورهای منطقه شاهد هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه معتقدیم امنیت خاورمیانه باید توسط کشورهای منطقه و بدون حضور نیروهای خارجی تامین شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون هر کشور مستقل دیگری در جهان برای خویش حق برخورداری از برنامه های متعارف دفاعی را قائل بوده و در همین راستا برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران از ماهیتی دفاعی و بازدارنده برخوردار می‌باشد و ابراز نگرانی های بی مورد، تاثیری بر سیاست کشورمان در حفظ و تقویت برنامه دفاع موشکی نخواهد داشت.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیرا در اظهاراتی، اتهامات بی پایه و اساسی را درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. وی مدعی شد که ناتو از سیاست‌های ثبات زدا، تضعیف ثبات در منطقه، حمایت از سازمان‌های تروریستی و برنامه موشکی ایران نگران است و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای آن صلح آمیز است و 16 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را ثابت کرده، گفته که نباید به ایران اجازه داده شود برنامه تسلیحات هسته‌ای را توسعه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید