محمد بن سلمان از جنایت قتل خاشقجی می‌گریزد

    کد خبر :619726

مسئول بین المللی تحقیق درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، در گفتگویی با الجزیره به زوایای روند بررسی قتل خاشقجی پرداخت و گفت: بن سلمان از جنایت قتل خاشقجی فرار می‌کند.

انیس کالامار مسئول بین المللی تحقیق درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، در گفتگوی ویژه با الجزیره گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با مواضع اخیر خود خواست که خودش را ازجنایت قتل خاشقجی تبرئه کند. وی از جنایت قتل خاشقجی فرار می کند. وی در اظهارتش می گوید که که وی به عنوان یک مسئول در عربستان مسئول است اما نمی گوید که مسئول مستقیم جنایت است و اذعان نمی کند که وی احتمالا در جنایت نقش داشته است.

وی افزود: دستگاه قضایی عربستان مستقل نیست و تضمینی برای تحقق عدالت وجود ندارد.

به گزارش مهر ،مسئول بین المللی تحقیق درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی،بیان کرد: ولیعهد سعودی نه مسئول قتل خاشقجی را مشخص کرده و نه مشخص کرده است که چه کسانی در ورای ترور هستند. وی با اعلام مسئولیت خود یعنی به طور تلویحی اعتراف کرده است که دولت عربستان مسئول جنایت ترور خاشقجی است.

کالامار با اشاره به اینکه عوامل دخیل در ترور جدا از سعود القحطانی مشخص نیست و معلوم نیست که سلسله مراتب چگونه بوده است، تاکید کرد: امکان ارتباط به شیوه های مختلف میان مسئولان عالی رتبه از جمله ولیعهد و میان جنایت رخ داده، وجود دارد. امکان مسئول دانستن آنها در جنایت وجود دارد. ما نباید از این زوایه نگاه کنیم که ولیعهد دستور جنایت را داده است یا خیر ما باید درباره شرایط ایجاد و سیاست هایی که این جنایت را رقم زده را جستجو کنیم. ما باید بدانیم که ولیعهد چیزی می دانسته و در راستای توقف آن حرکت نکرده است.

وی افزود: اعتمادی به سیستم قضایی سعودی برای تحقق عادلانه در قتل خاشقجی نیست زیرا مستقل نیست. کما اینکه تضمین انجام محاکمه قضایی عادلانه نیز وجود ندارد. باید سازمانها و بازیگران دیگر برای تحقق عدالت جستجو کرد. قانون بین المللی، جنایت را موضوع داخلی عربستان نمی داند و قانون بین المللی به آمریکا و ترکیه اجازه دخالت می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید