انتقاد شدیداللحن سازمان دیده بان حقوق بشر از ریاض

    کد خبر :619718

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به کارشکنی و مانع تراشی عربستان در روند پرونده قتل خاشقجی به افزایش اقدامات سرکوبگرانه آل سعود علیه معارضان و خفه کردن هر صدای مخالفی پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر از ریاض خواست که عدالت را در موضوع قتل جمال خاشقجی رعایت کند.

در بیانیه این سازمان آمده است: مقامات سعودی با مخالفت با همکاری با انیس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه و بدون حکم قضایی،، در روند پرونده قتل خاشقجی مانع تراشی می کنند.

»ساره لیا ویتسن» مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که ولیعهد سعودی و دولت سعودی باید شفافیت لازم را در محاکمه محرمانه ۱۱ نفر فراهم کنند و همه آنچه از برنامه ریزی برای قتل خاشقجی و اعدام وی و پس از آن رخ داده است را فاش کنند.

وی افزود: مقامات سعودی اقدامات سرکوبگرانه خود را افزایش داده اند و به ساکت کردن و خفه کردن نداهای مستقلی که خاشقجی به دنبال دفاع از آن بود ادامه می دهند. دولت عربستان باید به جامعه بین المللی اطمینان دهد که به اقدامات خود علیه روزنامه نگاران و معارضان پایان خواهد داد و زندانیان را آزاد خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید