کاراته‌کاها با قدرت پیش می‌روند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۴۵
    کد خبر :619696

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: اعضای تیم ملی برای حضور در ششمین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته شرایط مناسبی دارند و امیدوارم نتایج خوبی برای کاراته ایران رقم بخورد.

سید شهرام هروی قبل از اعزام به مسابقات لیگ جهانی در مسکو ضمن بیان مطلب فوق به مهر افزود: بعد از حضور در مسابقات لیگ جهانی ژاپن به دلیل فاصله کم با مرحله بعدی در روسیه تمام تلاش ما این بود که اعضای تیم به خوبی ریکاوری کنند و شرایط لازم برای حضور در مسکو را داشته باشند که خدا را شکر با تلاش های دکتر خواجوی موفق شدیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در دو مرحله اردو پیش از اعزام به مسکو طراحی تمرین به سمت رفع نقاط ضعف ملی پوشان رفت. مشکلاتی کوچک فنی که در ژاپن مشاهده شده بود را پوشش دادیم. البته برخی آسیب های جزئی و سرماخوردگی ملی پوشان هم بود که به موقع مشکلات را پشت سر گذاشتیم و با شرایط خوبی برای شرکت در این رقابتها به روسیه می رویم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در تلاشیم عملکرد خوب خود در مراحل قبلی لیگ جهانی را در مسکو نیز تکرار کنیم. ما در فرانسه، امارات و چین بین همه تیم های شرکت کننده بهترین عملکرد را داشتیم، در مراکش دومین و در ژاپن هم سومین کشور در بخش مردان به لحاظ عملکردی بودیم.

هروی در مورد جدیدترین رنکینگ کاراته کاهای ملی پوش هم گفت: در ۶۷- کیلوگرم کار بسیار سختی برای کسب داریم ولی تلاش خود را بکار می گیریم تا در مسابقات باقی مانده بتوانیم امتیازات لازم را کسب کرده ونمایندگان ما شرایط بهتری پیدا کنند. در وزن ۷۵- کیلوگرم با وجود بهمن عسگری و علی اصغرآسیابری مشکلی نداریم و دو کاراته کای خوب ما در حال تلاش هستند. در وزن ۷۵+ کیلوگرم واقعا یک رقابت دیدنی بین ورزشکاران ایرانی است. گنج زاده، پورشیب و اباذری خیلی نزدیک با هم پیش می روند و در این راه قراری زاده و خدابخشی هم به این سه نفر کمک می کنند.

وی ادامه داد: شرایط خوبی در مسیر کسب سهمیه المپیک داریم. اگر قرار بود که سهمیه کشورها دو نماینده به المپیک اعزام شود ما در وزن ۷۵+ کیلوگرم می توانستیم این دو سهمیه را کسب کنیم. و این جای خوشحالی دارد که بچه ها عملکرد خوبی دارند و موقعیت خود را تثبیت کرده اند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه صحبت از تعداد سهمیه ها زود است، اظهار داشت: غیر از مسابقات روسیه که از روز جمعه هفته جاری آغاز می شود، شش تورنمنت دیگر دیگر از رقابتهای کسب امتیاز ورودی باقی مانده و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. اما در شرایط فعلی ایران و ایتالیا بیشترین سهمیه را دارند. جالب اینجاست که اگر ژاپن میزبان المپیک نبود تا الان تنها یک سهمیه گرفته بود.

هروی با اشاره به مسابقات مسکو هم گفت: هر چه پیش می رویم کار سخت و سخت تر می شود. یک ماراتن واقعی است که فاصله اندک بین تورنمنت ها برای کاراته کاها مشکل ساز شده است. کاراته کاها هر ۱۵ روز باید در مسابقات شرکت کنند و تاتامی مسکو هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ما بسیار مهم است که باید امتیازات آن را نیز جمع کنیم.

وی در پایان گفت: جای تبریک به اعضای تیم ملی دارد که با قدرت پیش می روند و سخت تلاش می کنند تا به آن هدفی هم که ترسیم کرده ایم دست پیدا کنند. ضمن اینکه باید تشکر کنیم از وزارت ورزش و فدراسیون کاراته که همه امکانات را در اختیار ما قراردادند که با تمام ظرفیت و پتانسیل خود در رقابتهای کسب امتیاز ورودی شرکت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید