سامانه رهگیری دخانیات عملیاتی شد

    کد خبر :619670

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مقاومت شرکت ملی دخانیات در پیادهسازی سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی برطرف شده، گفت: امیدواریم بتوانیم سامانه را امسال عملیاتی کنیم.

 

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با مهر، در رابطه با سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، اظهار داشت: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی بوده است.

 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با پیگیری های صورت گرفته، مقاومت شرکت ملی دخانیات شکسته شد و این شرکت اقدام به همکاری برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده در قانون کرده است و در حال حاضر، سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی کاملا آماده شده و به مراحل خوبی رسیده است که امیدواریم امسال بتوانیم، سامانه مرتبط با آن را عملیاتی کنیم.

 

وی ادامه داد: در لایه‌های این سامانه، همکاری شرکت ملی دخانیات، مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

دهقانی نیا تصریح کرد: نکته مهم این است که در کنار سامانه رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی، دو، سه سیستم دیگر برای دخانیات داریم که باید کنار هم قرار گیرند تا موضوع رهگیری دخانیات نهایی شود و فرآیند به صورت مطلوب طی شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به قاچاق سیگار، اظهار داشت: سیگار جزو کالاهای اولویت دار در حوزه قاچاق نیست؛ زیرا هم واردات این محصول ممنوع است و هم مطابق با قانون تولید داخل انجام می شود.

 

وی افزود: بنابراین موضوعیت قاچاق سیگار در مقایسه با سال های قبل، چندان مورد اهمیت واقع نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید