ایران در میان ۷کشور بزرگ صنعت طلای جهان

    کد خبر :619511

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: در دنیا هفت کشور بزرگ در صنعت طلا وجود دارند و ایران یکی از آن‌هاست و این ظرفیت نباید مغفول باشد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، سیزدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی و ماشین‌آلات وابسته اصفهان امروز با حضور سفیر ایتالیا در ایران و مقامات استانی بازگشایی شد.

 

ابراهیم محمدولی در این مراسم اظهار داشت: در این سال‌ها اتفاقات خوبی در صنعت طلا و جواهر کشور رخ داده و نگاه‌های منفی رفع شده است و از افراد مسؤول تقاضا داریم همین نگاه مثبت ادامه یابد و چالش‌های موجود نیز رفع شوند.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: صنعت طلا و جواهر ظرفیت بالایی دارد که می‌تواند هنر و فرهنگ را صادر کند اما برخی قوانین دست‌وپا گیر وجود دارند که باید رفع شوند و جلسات زیادی برای رفع آن‌ها برگزار شده است.

 

وی متذکر شد: در دنیا هفت کشور بزرگ در صنعت طلا وجود دارند و ایران یکی از آن‌هاست و این ظرفیت نباید مغفول باشد.

 

محمدولی توانمندی، خلاقیت، هنر و سرمایه را جزو ویژگی‌های اصلی صنعت طلا دانست و گفت:این صنعت برای رشد و تعالی نیاز به پول دولت ندارد اما باید موانع رفع شوند، در گمرک و صادرات بسیار مشکل داریم و این مشکلات، رقابت ما را در دنیا تضعیف کرده است.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پایان اذعان کرد: مالیات به حق را باید داد اما نباید سلیقه‌ای رفتار شود. در این برهه حساس باید کمک کنیم این صنعت شکوفا شود. چطور توانستیم آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانیم؟ اراده لازم بود و باید این اراده را به کار بگیریم.

 

تشکل کنسرسیوم‌های صادراتی برای بهبود تجارت استان اصفهان

 

مسعود گلشیرازی نیز در این جلسه اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای حضور در بازارهای جهانی بسیار مهم است و اصفهان در حوزه طلا و جواهر صادرات خوبی داشته است.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: اولویت در اقتصاد استان اصفهان و اقتصاد ملی گردشگری است و باید توجه کنیم که مصنوعات طلا می‌تواند یکی از مهم‌ترین کالاهای قابل عرضه به گردشگران و ارزآور باشد.

 

وی تأکید کرد: البته برای تعالی این صنعت باید قوانین بالادستی همچون ارزش افزوده اصلاح شوند که گویا امروز کلیات این قانون در صحن علنی مجلس مطرح شده است.

 

گلشیرازی خاطرنشان کرد: در اتاق اصفهان، انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر را داریم که هدف مورد نظر برای تعیین شده و منابع تخصیص داده شده‌اند. برای حضور در بازار جهانی باید به روز باشیم و از فرصت‌ها و مزیت‌ها غافل نشویم و دانش را ارتقا دهیم.

 

تشکیل کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی در استان اصفهان

 

سید حسن قاضی عسگر نیز اظهار داشت: صنعت طلا صنعتی از جنس بخش خصوصی است که کار آن، دست دولت نیست و امیدوارم بتوانیم روال امور این صنعت را در چرخه‌ای بیندازیم که مسائل احصا شده آن حل شود.

 

معاون اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان عزم جزم دارند که روال کسب‌وکار را تسهیل کنند و مسائل را حل کنند و در این حوزه در اصفهان اولین قدم، تشکیل کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی بود که در حال بالندگی است.

 

وی اعلام داشت: از این صنعت می‌توان روابط اقتصادی با کشورهایی همچون ایتالیا را گسترش داد و زمینه‌های دیگری را فعال می‌کند و باید ساختارها و فرایندها را اصلاح کنیم و هزینه تمام شده امور را کاهش دهیم.

 

قاضی عسگر همچنین تصریح کرد: این صنعت جزو اولویت‌های اقتصادی استان اصفهان است، گردشگری، نساجی، شهرک پوشاک و همچنین صنعت طلا جزو این اولویت‌ها بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید