مجلس نمایندگان آمریکا اتهامات تازه‌ای را علیه پامپئو مطرح کرد

    کد خبر :619374

رهبران ۳ کمیته مجلس نمایندگان آمریکا وزیر خارجه این کشور را به ارعاب و تهدید شاهدان پرونده مربوط به گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین متهم کردند.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رهبران 3 کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور را متهم به ارعاب و تهدید شاهدان پرونده مربوط به رسوایی گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ و رئیس جمهور اوکراین کرده و گفته‌اند که چنین اقدامی غیرقانونی بوده و به معنای جلوگیری از دستیابی به شواهد لازم در این پرونده خواهد بود.

 

پامپئو پیش از این به شدت با تلاش‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به شواهد 5 مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده که از سوی نمایندگان برای ادای توضیح درباره گفتگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، احضار شده‌اند؛ مخالفت کرده است.

 

الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات و الیجه کامینگز رئیس کمیته نظارن مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به موضع پامپئو وی را به ارعاب و تهدید شاهدان این پرونده متهم کرده‌اند.

 

این 3 مقام ارشد مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده‌اند که اگر ثابت شود پامپئو نیز در گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین شرکت داشته است، وی یک شاهد اصلی در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ خواهد بود.

 

در بیانیه 3 رهبر ارشد مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: هرگونه تلاش برای ارعاب و تهدید شاهدان یا جلوگیری از صحبت آنها با کنگره، غیرقانونی بوده و نشانگر جلوگیری از شهادت شهود در جریان تحقیقات استیضاح خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید