شرایط مسابقات جهانی ووشو متفاوت است

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲
    کد خبر :618184

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: مسابقات قهرمانی جهان در این دوره شرایط خاصی دارد و به دنبال آن هستیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

 

حسین اوجاقی با بیان مطلب فوق به مهر گفت: از برگزاری دیدارهای تدارکاتی دو هدف عمده را دنبال می کردیم که تا حدود زیادی به آنچه می خواستیم رسیدیم. اول آنکه در مبارزه با رقبای تدارکاتی به دنبال شناخت نقاط ضعف و قوت ووشوکاران بودیم و با توجه به آنکه پیش از این هم چند مسابقه دوستانه داخلی داشتیم، به صورت کامل به این شرایط دست یافتیم.

 

وی ادامه داد: هدف دوم ما قرار گرفتن ووشوکاران در شرایط مسابقه رسمی و بررسی شرایط روحی روانی آنها بود. در واقع آشنایی با جو مسابقه خیلی مهم بود. در این مورد بخصوص در مبارزه با ارمنستان و افغانستان که شرایط تمرین قبل از مسابقه و حضور داوران رسمی را تجربه کردیم، بیش از آنچه هدف ما بود، محقق شد.

 

سرمربی تیم ملی ووشو افزود: این دو مسابقه خیلی به ما کمک کرد تا در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز مسابقه و کوران تمرینات، شرایط ملی پوشان خود از هر جهت مورد ارزیابی قرار داده و بتوانیم در انتخاب نفرات اصلی برای اعزام به مسابقات جهانی بهترین تصمیم را بگیریم.

 

اوجاقی به مسابقات جهانی هم اشاره کرد و گفت: این درست که ما برای دفاع از عنوان قهرمانی خود راهی چین می شویم، ولی مبارزه در چین کاملا متفاوت است. چینی ها شرایط را به سود خود دارند و در تلاش هستند زخمی که دو سال پیش از تیم ما خوردند را با کسب عنوان قهرمانی التیام ببخشند. ولی خود ما هم تیم ایران هستیم و مدعی جدی تکرار عنوان قهرمانی جهان.

 

وی افزود: البته ما تنها چین را رقیب خود نمی دانیم. روسیه، ویتنام و کره جنوبی هم رقبای سرسختی هستند و در سایر کشورها نیز تک چهر هایی هستند که می توانند برای ما مشکل ساز شوند. به امید خدا با کامل شدن شرایط تمرینی و در بهترین وضعیت به دیدار رقبای خود در مسابقات جهانی چین خواهیم رفت.

 

سرمربی تیم ملی ووشو در مورد زمان اعلام ترکیب نهایی تیم ملی هم گفت:اردوی ماقبل پایانی ما تا روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت و تا پایان همین اردو نفرات اصلی را مشخص خواهیم کرد. باید ۵ سانداکار را به مسابقات جهانی اعزام کنیم که هم اکنون شش نفر در اردو هستند و در این خصوص روز چهارشنبه و پس از جلسه با کادر فنی نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

 

رقابتهای ووشو قهرمانی جهان ۲۷ مهرماه تا اول آبان ماه به میزبانی چین در شانگهای برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید