روحانی فردا به ارمنستان سفر می کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۵
    کد خبر :617711

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان، عصر فردا دوشنبه ۸ مهر ماه جاری به این کشور سفر می کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر، گفت: حجت الاسلام حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روز سه شنبه ۹ مهر ماه ۹۸ برگزار خواهد شد، به ایروان سفر می کند.

پرویز اسماعیلی افزود: رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح توانمندیها و ظرفیتهای گسترده کشورمان برای تعامل تجاری با اتحادیه اوراسیا، دیدارهای دوجانبه ای نیز با نخست وزیر و مقامات ارشد ارمنستان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل در روابط تهران – ایروان و آخرین وضعیت اجرای موافقتنامه ها و طرح های مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: رئیس جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، دیدارهای جداگانه ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهمترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه ای و بین المللی گفتگو و رایزنی خواهد شد.

روحانی را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهوری شامگاه سه شنبه به تهران باز خواهد گشت.

یادآور می شود اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی تشکیل و کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس در آن عضویت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید