اهدای عضو، ۴۰ درصد افزایش یافت

    کد خبر :617556
اهدای عضو

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از افزایش ۴۰ درصدی اهدای عضو در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: یقین دارم که در سال آینده کارهای بسیار بزرگتری نیز در حوزه سلول‌های بنیادی انجام خواهد شد.

 

دکتر مهدی شادنوش در همایش بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی، گفت: جای خوشحالی است که امروز یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه اهدا و پیوند عضو هستیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پیوندهای عضو در کشور امکان پذیر است، افزود: اهمیت اهدای عضو در کشور به گونه‌ای است که برای زنده نگه داشتن یک انسان، هواپیماهای فالکون جت با پشتیبانی وزارت بهداشت برمی‌خیزد تا عضوی را از شهری به شهر دیگر منتقل کند.

 

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: امروز با همت شما حرکت جمعی دیگری در کشور آگاهی رسانی می‌شود و دست یاری به سمت مردم دراز خواهیم کرد تا در شبکه ملی سلول‌های بنیادی اطلاعات سلولی خود را ثبت کنند و به این ترتیب زندگی‌های زیادی را نجات دهند.

 

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت: امروز بیش از ۲۴ نوع از این بیماری‌ها در کشور ما با اهدای سلول‌های بنیادی قابل درمان است. یقین دارم که این امر با آگاهی رسانی میسر خواهد شد. همانطور که در سال جاری با کمک هموطنان‌مان شاهد افزایش ٤٠ درصد آمار اهدای عضو در کشور بودیم. بنابراین یقین دارم که در سال آینده کارهای بسیار بزرگتری نیز در حوزه سلول‌های بنیادی انجام خواهد شد. پیام ما بسیار روشن است و امیدوارم اصحاب رسانه و تریبون‌ها پیام ما را به خوبی به تمامی کشور منتقل کنند؛ ای که دستت می‌رسد کاری بکن – پیش از آن که هست و نیاید هیچ کار.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید