فیلم /ادوبی اپلیکیشن طراحی و نقاشی Fresco را برای استفاه کاربران آیپد معرفی کرد

    کد خبر :617419

Fresco، نسل جدید اپلیکیشن مخصوص طراحی و نقاشی ادوبی، با ویژگی‌های درخورتوجه برای استفاده‌ی کاربران آیپد معرفی شد.

 

ادوبی نسل جدید اپلیکیشن مخصوص طراحی و نقاشی خود با نام فرسکو (Fresco) را معرفی کرد. این اپلیکیشن پیش‌تر با اسم رمز Project Gemini شناخته می‌شد. کاربران آیپد و مشترکان Creative Cloud می‌توانند به‌راحتی فرسکو را دانلود و استفاده کنند.

 

برخلاف برخی دیگر از محصولات ادوبی، اپلیکیشن فرسکو رایگان دراختیار کاربران قرار گرفته است. البته در نسخه‌ی رایگان این برنامه، محدودیت‌‌هایی وجود دارد؛ ولی درکنار محدودیت‌های تعیین‌شده، کاربران می‌توانند تجربه‌ی خوبی از کارکردن با قسمت‌های مختلف اپلیکیشن کسب کنند و درصورت نیاز، نسخه‌ی مستقل اپلیکیشن را بخرند.

یکی از موضوعات مدنظر تیم طراحی اپلیکیشن، ارائه‌ی قلم‌های متنوع برای نقاشی و طراحی است. تمامی قلم‌های دلخواه کاربران در فتوشاپ در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن ارائه شده است. در سال ۲۰۱۷، Webster شرکت KylesBrushes را به ادوبی فروخت؛ درنتیجه، ارائه‌ی چنین امکاناتی برای اپلیکیشن فرسکو عجیب نخواهد بود. افزون‌براین، همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپلیکیشن فرسکو به‌خوبی از وجود اپل پنسل استفاده کرده است و جای تعجبی هم نیست از چنین امکانی به‌خوبی استفاده شود.

 

یکی از ویژگی‌های شاخص فرسکو، Live Brushes است که احساس نقاشی با رنگ روغن و آب‌رنگ را برای کاربران زنده می‌کند. قلم‌های موجود در برنامه که روی کاغذ مجازی استفاده می‌شوند، مبتنی‌بر پلتفرم هوش مصنوعی Sensei ادوبی توسعه یافته‌اند.

 

علاوه‌بر نقاشی با رنگ روغن و آب‌رنگ، اپلیکیشن فرسکو به قلم‌های وکتور مجهز است که پیش‌تر نیز در اپلیکیشن‌ دیگری همچون Adobe Illustrator ارائه شده بود. کاربران می‌توانند با کمک فرسکو، ابتدا اِتُد اولیه‌ی طرح خودشان را ترسیم و سپس ازطریق Illustrator، آن را تکمیل کنند. نسخه‌ی مخصوص کاربران آیپد منتشر شده است؛ ولی کاربران سیستم‌عامل اندروید و ویندوز برای دریافت این اپلیکیشن باید کمی صبر کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید