هشدارهای پلیس برای جلوگیری از تکرار حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد

    کد خبر :617375

اوایل دی ماه سال گذشته بود که حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی منجر به مرگ و مجروحیت شماری از دانشجویان شد، در همین راستا و به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به واحدهای دانشگاهی هشدارها و توصیه‌هایی را ارائه کرده است.

 

سرهنگ عین‌الله جهانی ، درباره وضعیت ایمنی معابر داخل فضاهای دانشگاهی کشور اظهارکرد: لازم است مسئولان دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد که فضای داخلی دانشگاه‌هایشان دارای معابری برای تردد خودروست، نسبت به ایمن‌سازی این معابر توجه لازم را داشته باشند، از این رو باید توجه داشت که حتما فضای تردد خودروها از فضای تردد پیاده دانشجویان جدا باشد.

 

وی ادامه داد: همچنین راه‌ها باید شیب و مهندسی مناسبی داشته باشند و متناسب با آن حداقل سرعت در آن نیز مشخص شده و بر روی تابلوهایی نصب و اعلام شود. مسائل مربوط به ایمنی راه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس برای جابجایی دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها ، اظهار کرد: این خودروها نیز باید معاینه فنی معتبر داشته و شرایط و صلاحیت راننده آن نیز مورد تایید قرار بگیرد. در این زمینه دانشگاه‌ها دارای مسئولیت مستقیم بوده و به هیچ عنوان نباید از ناوگان فرسوده یا راننده‌های غیرمجاز برای جابجایی دانشجویان در فضاهای داخلی دانشگاه استفاده کنند.

 

جهانی اضافه کرد: البته همین شرایط در مورد سرویس‌های دانشگاه‌ها در بیرون از فضای دانشگاه نیز وجود داشته و پلیس در صورت رویت چنین مواردی در بیرون از دانشگاه، حتما با آن برخورد خواهد کرد، اما داخل محیط‌های دانشگاهی پلیس حضور نداشته و وظیفه نظارت برعهده مسئولان دانشگاه‌هاست.

 

وی همچنین از آمادگی پلیس برای نظارت بر شکل هندسی و ایمنی معابر داخلی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی از کارشناسان این پلیس بخواهند تا نسبت به بازدید ایمنی و ارائه راهکارها و موارد لازم برای ارتقای ایمنی راه‌ها اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا،معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ابراز امیدواری کرد که با رعایت نکات ایمنی و فنی دیگر شاهد بروز حوادثی نظیر آنچه که سال گذشته در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد، نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید