حسینی: دولت با حذف یارانه دهک‌های بالا گامی در راستای حمایت از دهک‌های ضعیف‌تر بردارد

    کد خبر :617338

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچکدام از دولت‌ها زیر بار حذف یارانه دهک‌های بالا نرفتند، گفت: امیدواریم دولت با پذیرش این مسئولیت، گام کوچکی در راستای حمایت از دهک‌های ضعیف‌تر جامعه بردارد.

 

سیده فاطمه حسینی اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بارها این بحث مطرح شد که به خصوص زمانی که با محدودیت منابع برای اجرای قانون مواجه می‌شویم عملاً منابع کافی برای تامین بندهایی غیر از یارانه خانوارها وجود ندارد در حالی‌که حمایت از تولید و اشتغال بخش دیگری از همان قانون هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در زمینه پرداخت یارانه نقدی به همه دهک‌ها، یادآور شد: از ابتدا به خاطر نداشتن بانک اطلاعاتی کافی و ناتوانی دولت در تصمیم‌گیری و ضمنا هزینه‌های سیاسی، هیچکدام از دولت‌ها زیر بار حذف یارانه دهک‌های بالا نرفتند اما حالا بنا به شرایط موجود و تحریم‌ها این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

 

حسینی با بیان اینکه مجلس هر سال در قانون بودجه بر ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا تاکید می‌کند، گفت: الان دولت باید این مسئولیت را بپذیرد و اجرا کند که این اتفاق در شرف وقوع است؛ لذا باید بر اساس شیوه‌های کارشناسی که طبق قانون امکان پذیر است این اتفاق بیفتد و دولت گام کوچکی در راستای حمایت از دهک‌های ضعیف‌تر جامعه که تحت فشار شدید مشکلات اقتصادی هستند، بردارد.

 

به گزارش ایسنا ،نماینده مردم تهران در مجلس درباره موضوع انصراف داوطلبانه برخی از مردم از دریافت یارانه نیز یادآور شد: فکر می‌کنم جایی می‌توان از جامعه انتظار داشت که افرادی از دریافت یارانه انصراف دهند که نسبت به حکمرانی خوب دولت و مجریان اعتماد داشته باشند و باور کنند که اتلاف منابع در حداقل خود صورت می‌گیرد. وقتی کاستی‌هایی در اجرا مشاهده می‌شود این باعث می‌شود اعتماد مردم نسبت به اینکه منابع خود را در اختیار دولت بگذارند تا دولت آن را در اختیار رده‌های پایین قرار دهد سلب شود؛ بنابراین دولت باید برای جلب اعتماد اقدامی انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید