سرمایه‌گذاران روی رشد سهام مانند دوره کلینتون حساب باز کرده‌اند

    کد خبر :617089

در حالی که طی هفته گذشته ریسک استیضاح شدن رییس‌جمهور ترامپ بازارها را تهدید می‌کرد، سرمایه‌گذاران روی این حساب می‌کنند که بازارها در نهایت مانند دوره کلینتون رشد کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، در حالی که طی هفته گذشته ریسک استیضاح شدن رییس‌جمهور ترامپ بازارها را تهدید می‌کند، سرمایه‌گذاران روی این حساب می‌کنند که بازارها در نهایت مانند دوره کلینتون رشد کنند.

پس از این که نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا رسما آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ به علت مکالمات او با رییس‌جمهور اوکراین، را اعلام کرد، بازارهای سهام وارد محدوده منفی شدند. اما پس از این که خلاصه مکالمات ترامپ نشان داد که او در تماس تلفنی خود تهدید نکرده است که کمک به اوکراین را قطع خواهد کرد، بازارها افت‌های خود را جبران کردند.

تحلیل‌گران معتقدند که مجلس نمایندگان ترامپ را مانند رییس‌جمهور کلینتون استیضاح خواهد کرد، اما مجلس سنا به این استیضاح رای نخواهد داد.

جک آبلین، مدیرعامل شرکت مشاوران مالی کِرِست، می‌گوید: مجلی سنا این طرح را نادیده خواهد گرفت. در بدترین حالت این قضیه فقط باعث یک حواس پرتی برای سرمایه‌گذاران خواهد شد.

در فوریه ۱۹۹۹، کلینتون هم توسط مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد، اما فورا توسط مجلس سنا تبرئه شد. در آن زمان شاخص سهام اس‌اندپی۵۰۰ توانست نسبت به ژانویه ۱۹۹۸، که اولین گزارشات از رابطه نامشروع کلینتون با مونیکا لوینسکی منتشر شد، ۲۸ درصد جهش کند. اگر ترامپ هم از این استیضاح تبرئه شود، بازارها ممکن است با رشدی ۵ تا ۱۰ درصدی روبرو شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید