«از پشت پلک های نیمه باز» اپیزودیک است

    کد خبر :61668

کارگردان «از پشت پلک‌های نیمه باز» با اشاره به اپیزودیک بودن این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایش داستان سرگشتگی انسان هایی است که هدف خاصی در زندگی شان ندارند.

سلیم باشکوه کارگردان نمایش «از پشت پلک های نیمه باز» که این روزها در تماشاخانه باران روی صحنه است در این باره به خبرنگار مهر گفت: این نمایش که از ۱۸ تیرماه اجرای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است نمایشی ۴ اپیزودی است که به صورت موازی روایت می شوند و داستان سرگشتگی انسان هایی است که هدف خاصی در زندگی شان ندارند و دچار از خودبیگانگی شده و به سمت تک ساحتی بودن می روند.

وی درباره داستان اپیزودهای نمایش توضیح داد: اپیزود اول درباره سرگردی است که همراه با سربازش یک پرونده خودکشی را پیگیری می کند. این پرونده متعلق به پسری است که عاشق دختری به نام ترانه بوده و نتوانسته به او برسد. اپیزود دوم داستان ترانه، مادرش و دوستش را روایت می کند. داستان سوم دو رفیق همخانه را به تصویر می کشد که همخانه دیگرشان که عاشق دختری به نام ترانه بوده مدتی است به خانه بازنگشته است. اپیزود سوم به صورت صوتی در میان داستان های دیگر پخش می شود و داستان مردی است که عاشق دختری به نام ترانه بوده است. این مرد در میانه های روایتش در اثر تصادف می میرد و از آن به بعد مخاطب با روح او روبرو می شود که به دنبال منِ اصلی اش می گردد.

باشکوه ادامه داد: با وجودی که در ابتدا به نظر می رسد شخصیت های اپیزودها با یکدیگر در ارتباط هستند اما در پایان مشخص می شود هیچ کدام از کاراکترها با هم ارتباطی ندارند و همدیگر را نمی شناسند و تنها به وسیله یک شوفاژکار به هم وصل می شوند. در اجرای این اثر نمایشی به سمت تئاتر بی چیز و مینیمالیستی رفتیم و بیشتر با نور فضاسازی کرده ایم. روزبه حسینی طراح نور این اثر نمایشی است.

این کارگردان و منتقد تئاتر در پایان درباره دیگر ویژگی های این نمایش بیان کرد: نکته جالب توجه در این نمایش این است که با وجودی که به نظر می رسد یک داستان با محوریت خودکشی یک پسر جوان روایت می شود اما در کنار آن همه شخصیت های نمایش داستان زندگی خودشان را دارند که به آن هم پرداخته می شود. در این اثر نمایشی به این مساله توجه می شود که همه ما آدم ها ترانه های زندگی خودمان را داریم و دغدغه های زندگی ما می تواند هر نامی داشته باشد که در این نمایش ترانه نام گرفته است.

کیانوش خان‌محمدی، سوده ازقندی، ساناز نام دوست، محمد طایفه، حامد نوبخت، رضا برزن، مائده قدیری و احسان امیری بازیگران «از پشت پلک‌های نیمه‌باز» هستند.

نمایش «از پشت پلک‌های نیمه‌باز» به نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه از روز یکشنبه هجدهم تیرماه اجراهای خود را در تئاتر باران آغاز کرده است و به جز شنبه‌ها تا ششم مرداد ماه هر روز ساعت ۱۷ میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید