۵۰ میلیون ایرانی سهام عدالت دارند

    کد خبر :616618

هم اکنون حدود ۵۰ میلیون ایرانی سهام‌دار سهام عدالت و دارای برگه های سهام هستند.

عسگرتوکلی در آمل اظهار داشت: با توجه به برگزاری مجامع شرکت های سرمایه پذیردر بازارفرابورس وتعیین تکلیف سودهای این شرکت ها، به ازای هر نفری که دارای برگ های سهام یک میلیون تومانی هستند، مبلغ ۱۷۵ هزار تومان واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق،وی افزود: اولویت پرداختی سود به خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وبهزیستی است وپس از آن دیگر دهک هایی که دارای برگ های سهام هستند، پرداخت خواهد شد.

سود سال ۹۶ پرداخت شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت با بیان اینکه سود مربوط به سال ۹۶ به حساب بیشتر خانوارهای زیرپوشش این اتحادیه پرداخت شده است، اضافه کرد، درعین حال خانوارهایی که به دلایلی سود سال های قبل به حساب آنها واریز نشده می توانند با دردست داشتن برگه های سهام خود به شرکت ها ودفترهای تعاونی سهام عدالت درشهرستانهای محل سکونت خود مراجعه کنند.

توکلی، با بیان اینکه یک روستایی یا فرد مسن به سامانه دسترسی ندارد، وبه علت مطلع نبودن از برخی اطلاعیه ها ازجمله اعلام شماره حساب شبا مشکلاتی را در دریافت سود مواجه شده باشد، گفت: برخی از این قبیل سهام‌داران دو سال است سودی دریافت نکردند و حتی برخی نمی‌دانند باید شماره حساب شبا را اعلام کنند.

وی اضافه کرد، موضوع دیگر اینکه سهام‌داران باید برای دریافت سود خود برای افتتاح حساب در بانک و اعلام شماره حساب شبا مبلغ ۵۰هزار تومان پرداخت می‌کردند که مشکلاتی را برای سهام‌داران به دنبال داشت.

وی گفت: ۶۰ درصد سهام‌داران هنوز سردرگم هستند و نمی‌دانند اصلا باید به کجا مراجعه کنند ولی باید دفاتر سهام عدالت متعهد هستند در حالی‌که سازمان خصوصی‌سازی دفتری در تمام شهرها ندارد.

ثبت‌نام جدید سهام‌ عدالت نداریم

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت اضافه کرد، افرادی که شماره حساب شبای خود را اعلام نکردند فرصت دارند و سریع‌تر باید اعلام کنند.

توکلی بیان کرد: در حال حاضر ثبت‌نام جدید برای سهام‌داران نداریم و درصورت اعلام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵۰ میلیون ایرانی سهام دار عدالت

وی همچنین دربخش دیگری با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۵۰ میلیون ایرانی سهام‌دار سهام عدالت و دارای برگه های سهام هستند، گفت: در واقع ۴۰ درصد اقتصاد کشور دست مردم بوده که این سهام‌ها تحت شرکت‌های بورسی و غیربورسی است.

توکلی درخصوص خرید وفروش سهام نیز گفت، که با توجه به اهمیت برگه های سهام ، سهام داران از توطئه و سوداستفاده کلاهبردان وسودجویان درخصوص بی تاثیری وپایین بودن قیمت برگه های سهام مطلع وهوشیار باشند.

خدمات بیمه ای به سهامداران عدالت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت همچنین به ارائه خدمات بیمه ای از سوی دفترهای این اتحادیه در سراسر کشور به سهامداران اشاره کرد وگفت: با تفاهم نامه انجام شده میان این اتحادیه و برخی بانک های عامل درکشور، پرداخت تسهیلات بانکی بدون بهره وحتی بدون ضامن به سهامداران است.

توکلی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از بیمه هایی ازجمله آتش سوزی، بیمه بدنه وسایر بیمه های خودرو تا سقف سه میلیون و۵۰۰هزار تومان تسهیلات بانکی آنها با ثبت درخواست از دفاتر انجام خواهد شد، توضیح داد: از جمله مزایای این طرح است که فرد برای بیمه و همچنین دریافت تسهیلات اصلا به بانک مراجعه نمی‌کند و تمامی فرآیند دریافت تسهیلات و بیمه در کمتر از یک ساعت قابل انجام است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: از مبلغ سه ومیلیون و۵۰۰هزار تومان به بالاتر، کامرمزد آن ۲درصد از بیمه گذار و ۲درصد خدمات بیمه ای پرداخت خواهد کرد ودرمازندران تاکنون ۶هزار نفرتاکنون از این تسهیلات دریافت کردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت یادآورشد: این طرح در بهمن ماه پارسال در چند دستگاه اجرایی مازندران ازجمله برای رانندگان تاکسی در شهرآمل به‌صورت پایلوت اجرا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید