نبایدملی‌پوشان راوالیبال‌زده کرد

  • ورزشی
  • جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳
    کد خبر :616227

کارشناس والیبال ایران در آستانه اعزام تیم ملی با ترکیب اصلی به رقابت‌های جام جهانی گفت: نباید ملی پوشان را والیبال‌زده کرد.

مصطفی کارخانه در گفتگو با مهر، درباره ارزیابی اش بازی‌های تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا ضمن بیان مطلب فوق، گفت: به غیر از بازی نخست تیم ملی مقابل استرالیا، سایر دیدارها خوب بود. شکست مقابل استرالیا، زنگ خطری بود تا تیم از خواب بیدار و هوشیار شویم. فینال مسابقات نیز اوج رقابت‌ها بود و به راحتی توانستیم استرالیا را شکست دهیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم. تیم ملی در بازی فینال دگرگون شد و فعل خواستن را صرف کرد.

وی تأکید کرد: تیم ملی با تک تک بازیکنان و مربیان خود می خواهد در المپیک شرکت کند. حضور در المپیک آرزوی هر مربی و بازیکنی است. در عصر طلایی والیبال ایران هستیم. هر چقدر بیشتر بتوانیم قهرمانی در آسیا را کسب کنیم خوب است. در حال حاضر تیم‌ ژاپن در تعداد عناوین قهرمانی آسیا از ما جلوتر است و هرچقدر بیشتر عناوین را جمع کنیم بهتر است.

کارخانه تصریح کرد: قهرمانی تیم جوانان و نوجوانان در مسابقات جهانی نشان داد که پشتوانه خوبی برای والیبال وجود دارد. مسئولان نظام نیز از والیبال حمایت خوبی را به عمل می آورند و این نوید روزهای درخشان والیبال است و جای هیچ نگرانی نیست.

کارشناس والیبال با اشاره به مسابقات جام جهانی، خاطرنشان کرد: باید با مدیریت در مسابقات جام جهانی شرکت کنیم. شانس کسب مقام اول تا سوم را نداریم پس چه بهتر که در این رویداد فرصت بیشتری به بازیکنان جوان بدهیم.

وی ادامه داد: باید به بازیکنان با تجربه و اصلی فرصت ریکاوری و استراحت دهیم. آنها سرمایه‌های ملی هستند اگر اشباع و والیبال زده شوند، به والیبال کشور لطمه وارد خواهد شد.

کارخانه در پاسخ به این سوال که دلیل اصرار ایگورکولاکوویچ و استفاده از ترکیب اصلی در تمام مسابقات چیست؟ گفت: کولاکوویچ دنبال نتیجه است چرا که ورزش ایران نتیجه گرا می‌باشد. بنابراین قدرت ریسک پذیری نداریم. والیبال با بازیکنان با تجربه نتیجه بهتری را کسب می‌کند. باید اولویت بندی کرد و از نتیجه گرایی فاصله گرفت.

کارشناس والیبال در خصوص خستگی بازیکنان اظهار داشت: محمد موسوی مهره ارزشمند تیم ملی است. شاید باید ۵۰ سال گذشت تا بازیکنی مانند موسوی و معروف در والیبال ایران تزریق شود.

وی در ادامه درباره عنوان باارزش ترین بازیکن به ادگار استرالیایی گفت: باید اعمال نفوذ صورت می گرفت و این عنوان حق سعید معروف بود. باید به اثرگذاری و کارایی بازیکن در تیم نگاه کرد. معروف تأثیرگذارترین بازیکن ایران بود. متأسفانه والیبال ایران در حال حاضر رئیس هم ندارد. والیبال رشته محبوبی است که در دل خانواده ها نفوذ کرده، موقعیت و جایگاه خود را دارد و باید هر چه سریعتر تکلیف آن مشخص شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید