ترامپ: اگر ایران به کشتی‌های آمریکا حمله کند، به دردسر بزرگی می‌افتد

    کد خبر :615714

دونالد ترامپ رئیس جمهور، مایک پمپئو، وزیر خارجه و استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند.

ترامپ در این کنفرانس گفت: آمریکا از نظر انرژی مستقل است. کشتی‌های آمریکا قبلا مرتب از تنگه هرمز رد می‌شدند. اگر ایرانی‌ها به کشتی‌های آمریکا حمله کنند به دردسر بزرگی می‌افتند. ولی کشتی‌های آمریکا چندان در آن منطقه تردد نمی‌کنند.

پمپئو نیز اظهار داشت: ما با همپیمانان اروپایی‌مان درباره حملات به عربستان سعودی صحبت کردم و روشن شد که این کار ایران بود. با همکارانمان در خاورمیانه بحث کردیم. ما به دنبال راه‌حل صلح‌آمیزیم ولی تصمیم‌گیری با تهران است.

به گزارش انتخاب،وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما راه‌حلی صلح‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم، امیدواریم که به چنین راه‌حلی برسیم. در آخر، به [مقام‌های ایران] بستگی دارد که چنین تصمیمی بگیرند. امیدواریم فرصت مذاکره با آن‌ها را پیدا کنیم و به نتیجه‌ای برسیم که برای آن‌ها و ایالات متحده خوب باشد.»

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا هم مدعی شد: در دیدارهایی که با اروپایی‌ها داشتیم آن‌ها به صراحت گفتند که هیچ‌کاری را در ارتباط با تحریم‌ها علیه ایران بدون رضایت ما انجام نمی‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید