وعده وزیر ارتباطات برای گفت‌وگو با مردم در اینستاگرام محقق شد

  • کامنت
  • پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷
    کد خبر :615627

وزیر ارتباطات شب گذشته به صورت زنده در اینستاگرام به سؤالات کاربران درباره دلایل کندی شبکه تلفن همراه در دو هفته اخیر پاسخ داد.

صبح دیروز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی از گفت‌وگوی زنده با مردم در اینستاگرام خبر داد.

وی در این اطلاعیه ساعت ۲۰ دیشب چهارشنبه را برای پاسخ گویی به پرسش های مردم درباره علت کندی شبکه تلفن همراه در دو هفته اخیر انتخاب کرد.

شب گذشته این وعده وزیر ارتباطات محقق شد و به صورت زنده به سوالات کاربران که نزدیک به 5 هزار نفر بودند، پاسخ داد.آذری جهرمی پیرامون دلایل افت شبکه گفت: با توجه به نیازهای هواپیمایی کشور، قسمتی از باند فرکانسی 900 مگاهرتز را به سیستم هواپیمایی کشور اختصاص دادیم که موجب کاهش کیفیت تلفن همراه شده است.

وی تأکید کرد: همچنین قصد دارم در این فرصت، گزارشی از آخرین وضعیت کیفیت شبکه تلفن همراه به شما ارائه بدهم چرا که معتقدم کیفیت شبکه جزو حق الناس است .به دلیل کندی شبکه تلفن همراه کمیته‌ای تشکیل دادم و از آن‌ها خواستم تا گزارش‌ها را بررسی کنند.کیفیت شبکه مسئله ای مداوم است. برای اندازه گیری آن نیاز به ابزارهای دقیق داریم و به همین منظور از یک سال قبل پایش کیفی شبکه را به صورت جدی آغاز کردیم و توانستیم حدود ۶هزار سنسور برای بررسی کیفیت شبکه در نقاط مختلف نصب کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: ما یک هسته شبکه داریم که شبکه ملی اطلاعات نام دارد. طبق تعاریف، بیشترین زمانی که به صورت مجاز بسته‎های شبکه منتقل شوند از سرخس تا آبادان چیزی حدود 42 میلی ثانیه تاخیر است که این داده‌ها از طریق سایت قابل اندازه‌گیری است. هسته شبکه که وظیفه اصلی ارتباطات را برعهده دارد وضعیت سبز دارد و استاندارد است. سامانه‌ نشان می‎‌دهد تکنولوژی 4g برای همه اپراتورها و شرکت‌ها به صورت متوسط از گوشی کاربر تا 10 سرور حدود 48 میلی ثانیه تاخیر را تجربه می‌کنند.

وی گفت: ده سروری که در الکسا در رده‌بندی قرار دارند در تکنولوژِی نسل چهار تاخیر 129 میلی ثانیه، نسل سوم 163 میلی ثانیه، TD-LTE 131 میلی‌ثانیه، در وایکمیس 109 میلی ثانیه و ADSL 106 میلی ثانیه است.

جهرمی اضافه کرد: میزان پهنای باند از پهنای باند فرکانسی که از اختیار همراه اول و مخصوص نسل سوم بوده، کاسته شد. لذا خدمات صدای همراه اول هم روی همین فرکانس بود که به همین دلیل با اشباع جدی در کانال فرکانسی مواجه شده است. این کیفیت بد ناشی از کمبود پهنای باند فرکانسی در دسترس اپراتورهاست. مسئله‌ای هم که در این موضوع مزید بر علت شده، طرح های تشویقی اپراتورهاست که به صورت رایگان به کاربران داده می شود و ظرفیت کانال فرکانسی را تکمیل می‌کند. به همین دلیل، سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها اقداماتی را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند که از جمله راه‌حل‌ها می توان به بازنگری در پهنای باند فرکانسی است که در دست اقدام است، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: لذا منطقی نیست شبکه ای که ظرفیت خالی است یک پهنای باند داشته باشد و اپراتوری که مشترکین زیادتری دارید نیز همان میزان پهنای باند در اختیارش قرار گیرد. به همین دلیل، افزایش ظرفیت اتصال سایت‌های اپراتور به فیبر نوری نیز از اقدماتی است کهدر دستور کار قرار گرفته است.

این گفت وگوی زنده 45 دقیقه طول کشید و در این زمان، وزیر ارتباطات علاوه بر توضیح مسائل مربوط به کندی شبکه تلفن همراه با نشان دادن نمودارهای مربوط به هر اپراتور، کاربران را از نحوه و کیفیت پوشش اینترنت آگاه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید