شرط حضور “سربازان” در پیاده‌روی اربعین چیست؟

    کد خبر :615392

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: سربازان با موافقت فرمانده محل خدمت خود می‌توانند امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

سرهنگ علی‌اشرف نجفی در نشست خبری امروز(سوم مهر) با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی، گفت: بسیاری افراد در روزهای مانده به اربعین برای حضور در پیاده‌روی اربعین راهی کشور عراق می‌شوند، در همین راستا جهت حضور سربازان، مشمولان، دانشجویان و… در پیاده روی اربعین، نظام وظیفه عمومی شرایطی را ابلاغ کرده است.

نجفی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، دارندگان برگ اعزام به خدمت که زمان‌دار است (بطور مثال زمان اعزام به خدمت آنها چندماه دیگر است و غیبت هم ندارند)، فارغ التحصیلان در مهلت معرفی یکساله، دارندگان معافیت های موقت کفالت و پزشکی و مشمولانی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و بیش از 50 درصد اقساط را پرداخت کرده‌اند می‌توانند با ثبت نام در سایت epolice.ir برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند.

وی افزود: این افراد تنها در بازه زمانی هفتم مهرماه تا 10 آبان ماه امسال فرصت دارند جهت حضور در مراسم معنوی اربعین از کشور خارج شوند و باید پیش از پایان این مهلت به کشور بازگردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد برای خروج نیاز به گذاشتن ودیعه و یا ضمانت ندارند و تنها باید در سایت مذکور ثبت نام کرده و در مهلت مقرر سفر زیارتی خود را انجام داده و به کشور برگردند.

نجفی تاکید کرد: از خروج مشمولان غایب در مرز پیشگیری می‌شود و تمهیداتی هم در مرزها اتخاذ شده که از خروج افرادی که شرایط لازم را ندارند ممانعت به عمل بیاید.

به گزارش ایسنا، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص شرایط حضور سربازان نیز در مراسم معنوی ابعین، گفت: سربازانی که حین خدمت هستند می‌توانند با موافقت فرمانده مربوطه راهی این مراسم معنوی شوند.

وی افزود: اگر سربازان بتوانند موافقت فرمانده مربوطه را اخذ کنند کارهای مربوط به خروج آنها از طریق معاونت نیروی انسانی انجام می‌شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: این سربازان هم باید در مهلت مقرر( هفتم مهر تا 10 آبان) در مراسم معنوی اربعین حاضر شده و به کشور بازگردند.

به گزارش انتخاب،نجفی در ادامه از تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و افزود: برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جهت اجرای بهتر ماده 58 مقرر قانون وظیفه عمومی در خصوص برخورد با مشمولان غایب، در نظر است با توجه به تشکیل قرارگاه “احضار و اعزام” که در آینده ای نزدیک اجرایی می‌شود، در طیف وسیعتری با سربازان غایب برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

وی افزود: سربازان مشمول غایب که تاکنون وظیفه خدمتی خود را مشخص نکرده و خدمت دوره ضرورت را انجام نداده‌اند باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمت خود اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید