شرکت شل برای فروش سوخت ایرانی هواپیما در حال مذاکره است

    کد خبر :61527

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از برنامه شرکت انگلیسی-هلندی شل برای فروش سوخت هواپیمای تولیدی ایران در سایر بازارها خبر داد.

«منصور ریاحی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره حضور شرکت های بین المللی، بیان داشت: شرکت شل (انگلیس-هلند) مذاکراتی برای فروش سوخت هواپیما با ما داشته است.
وی اضافه کرد: شرکت شل تمایل دارد سوخت هواپیما را از ایران تحویل گرفته و در فرودگاه های حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه به فروش برساند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: شل می تواند به عنوان یک برند اقدام به فعالیت کند.
وی گفت: این شرکت می تواند سوخت را نه فقط در فرودگاه بین المللی امام (ره) بلکه در سایر مناطق نیز عرضه کند.
به گزارش ایرنا، با توجه به شیوه اداره جایگاه های عرضه سوخت در کشور که به شکل سنتی و فردی است، قرار شده است با استفاده از تجربه سایر کشورها، طرح برندسازی پمپ بنزین ها اجرا شود.
اکنون نزدیک به 3600 جایگاه عرضه فرآورده نفتی (بنزین و گازوییل) و 2400 جایگاه عرضه سی.ان.جی (گاز مایع) در کشور فعالیت می کنند؛ به عبارتی 6 هزار جایگاه، به خودروها سوخت رسانی می کنند که همگی آنها طرف حساب وزارت نفت به شمار می روند اما نظارت منسجمی بر آنها وجود ندارد.
با اجرای برندسازی، چند شرکت شماری از جایگاه های عرضه را زیر پوشش خود قرار می دهند.
به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تاکنون 53 شرکت در سراسر کشور به عنوان برند، تاییدیه ایجاد جایگاه های زنجیره ای را دریافت کرده اند و می توانند در قالب طرح برند فعالیت خود را آغاز کنند.
در تهران نیز نزدیک به 10 جایگاه در قالب سه برند فعال شده اند.
در طرح برندسازی، شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت، ابتدا قیمت یکسانی را از رانندگان می گیرند اما در آینده، خدمات شرکت ها و جایگاه ها ارزیابی و تلاش می شود فضایی رقابتی بین جایگاه ها در چگونگی ارایه خدمات و اخذ هزینه ها شکل گیرد.
بر اساس این طرح، برندها می توانند 20 درصد جایگاه های کشور، 30 درصد جایگاه های استان و 50 درصد جایگاه های هر شهرستان را در اختیار داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید