تاکید بر مناسب سازی ایستگاه های مترو برای افراد دارای معلولیت

    کد خبر :615169

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت : دربودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری تهران و هم در برنامه ۵ ساله مناسب سازی معابروایستگاه های مترو برای افراد دارای معلولیت تاکید شده است.

زهرا نژاد بهرام  با بیان این که شهرداری مکلف است ظرفیت های لازم را برای تردد همه شهروندان در ایستگاه‌های مترو چه آنها که از قبل ساخته شده چه آنها که در حال ساخت ایجاد کند گفت :در برنامه سوم توسعه و برنامه بودجه صراحتاً به این موضوع اشاره شده از جمله ماده ۴۷ برنامه سوم توسعه، ماده ۳۸ برنامه بودجه، ردیف ۲۱۳۰ با عنوان «روان‌سازی عبور و مرور» که در این ردیف ها بودجه‌ای برای ساماندهی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد :در این ردیف بر این مسئله تأکید کرده‌ایم که باید برای مناسب سازی ایستگاه‌ها و معابر بودجه‌ای در نظر گرفته ‌شود.

نژاد بهرام با اشاره به این که ۲۰ سال است که ایستگاه‌های مترو در حال ساخت هستند، گفت : پیش از این چنین رویکردی که همه بتوانند از ایستگاه های مترو استفاده کنند وجود نداشت اما در حال حاضر ما بر روی این موضوع تاکید داریم و به ترتیب اولویت بر اساس ظرفیت‌های مهندسی و بودجه‌ای ایستگاه های مترو اصلاح می‌شوند.

به گزارش مهر،او در پاسخ به این پرسشی در خصوص برخی اخبار که به نقل از وی عنوان شده بود که تجهیز ایستگاه های مترو در اولویت نیستند گفت : این اخبار دقیق منعکس نشده است، بنده در توئیت خود نوشته‌ام که «ما باید بر اساس اولویت و بودجه حرکت کنیم». در این دوره مدیریت شهری نسبت به مقوله کم‌توانان و معلولان توجهاتی شده که در هیچ دوره‌ای این‌طور نبود و برای میزان بودجه‌ و مواد قانونی که در آن تعریف شده، مبارزه کردیم. ذی‌نفعان اصلی در جریان این مسائل هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید