متخلفان خدمات کدهای دستوری تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند

    کد خبر :614762

بر اساس مصوبه جلسه۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، متخلفان خدمات کدهای دستوری از ۵ تا ۳۰ میلیارد تومان جریمه می شوند.

به گزارش بازتاب از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۲۹۲ خود دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری و مقررات حاکم بر کد دستوری ((USSD را به تصویب رساند.

بر همین اساس، در ماده یک مصوبه دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری آمده است که پیامک های انبوه اضطراری فقط در شرایط بحران یا شرایط اضطرار قابل ارسال هستند.

همچنین در ماده دوم این دستورالعمل این پیامک ها با تایید وزیر کشور و استاندار و فرماندار در سطح ملی از طریق کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور مستقر در وزارت ارتباطات و در سطح استان و شهرستان از طریق کارگروه استانی ارتباطات به ارائه کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می شود.

در ماده دیگر این دستورالعمل آمده، اطلاع رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار، باتایید مراجع ذی صلاح تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام می شود و این موارد از طریق سازمان تنظیم مقررات به ارائه کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می شود.

در ماده دیگر این مصوبه تاکید شده است که پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته و متن پیامک تا حد ممکن مختصر و در برگیرنده اطلاعات ضروری باشد.

به گزارش ایسنا ،بر اساس همین گزارش، در مصوبه شماره ۴ مربوط به مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری USSD جلسه ۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب شده که ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری به خدمات دهندگان، فقط برای استعلام، اطلاع رسانی و تراکنش های مالی که منع قانونی ندارند باید استفاده شود و ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه به مشترکین خود از طریق کد دستوری نیز بلامانع است. همچنین، ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک از طریق کد دستوری با تایید سازمان تنظیم مقررات مانعی ندارد.

در ماده دیگر این مصوبه نیز آمده است که دارندگان پروانه موظف هستند نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمت و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط در درگاه اطلاع رسانی رسمی خود اقدام کنند.

بر اساس ماده دیگری از این دستورالعمل، استفاده از کد دستوری برای مشترک رایگان و بدون هزینه عنوان شده و در صورتی که ارائه خدمت مبتنی بر این کد برای مشترک هزینه داشته باشد، خدمت دهنده موظف است قبل از ارائه خدمت نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.

همچنین اگر دارنده پروانه از هر یک از مصوبات و دستورالعمل های مربوطه ابلاغی توسط سازمان تنظیم مقررات تخلفی داشته باشد در بار نخست تا ۵ میلیارد تومان و برای بار دوم بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان و در بار سوم نیز از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد جریمه در نظر گرفته شده و مدت پروانه آنان نیز کاهش و یا لغو می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید