رئیس کمیسیون امنیت ملی: در ساخت پراید مانده‌ایم اما در ‌تولید موشک و پهپاد جزو کشورهای پیشرفته‌ایم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۷
    کد خبر :614717

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ساخت پراید مانده‌ایم اما در ‌تولید موشک و پهپاد جزو کشورهای پیشرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی سخنانی در مسجد الزهرا (س)، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شش روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی صدام قراردادی را در یک نشست خبری پاره کرد، در روزهای نخست جنگ تلویزیون عراق در جبهه گیلان غرب با صدام مصاحبه کرد و او گفت بقیه مصاحبه در تهران انجام می‌دهم و صدام تصور می‌کرد یک‌هفته‌ای ایران را مصادره می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام استان‌های مرزی طعم امنیت را در اوایل انقلاب نچشیدند، افزود: در خوزستان خلق عرب با نقشه‌ای خط مرزی را برای خود تغییر داد و اسم استان‌های جنوبی ما را عربستان آزاد اعلام کردند، همین خلق عرب بود که سال گذشته در خوزستان با گلوله‌های استکبار رژه نیروهای مسلح را به خون کشیدند و در آن زمان گوسفند جلوی عراقی‌ها می‌کشتند و خوش‌آمد می‌گفتند.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آمل نیز کمیته کمونیست‌ها، در غرب کشور خلق مسلمان و حتی در قم نیز خلق مسلمان فعالیت داشتند و دیگر گروهک‌ها در مقابل نظام ایستادند تا به امروز که گروهک پژاک میراث دار آن‌ها هستند.

وی حوادث سال 60 و عزل بنی‌صدر را یکی از مهم‌ترین سال‌های انقلاب برشمرد و گفت: در اسفندماه سال 59 در سخنرانی بنی‌صدر 2 نفر شهید دادیم و حدود 60 نفر با دستور بنی‌صدر مجروح شدند، ما تابه‌حال هفده هزار شهید ترور تقدیم انقلاب کردیم.

ذوالنور با بیان برخی اتفاقات تلخ در سال‌های اول انقلاب، افزود: حادثه شهادت شهید چمران و حادثه شهادت سقوط هواپیما حامل شهید فکوری و جهان‌آرا و هفتم تیر انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی، هشتم شهریور ترور شهید رجایی و باهنر ازجمله بدترین اتفاقات آن سال‌ها بود.

وی با اشاره به عدم داشتن سلاح‌های لازم برای جنگ، ادامه داد: در عملیات والفجر 8 آسمان نمایشگاه هواپیماهای دشمن بود ادوات هوایی آن‌ها بود اما ایمان، اعتقاد، دنیا گریزی، آخرت‌گرایی، ناله‌های نیمه‌شب و شهادت‌طلبی مسبب پیروزی‌های ما بود.

وی با نقل خاطره‌ای ولایت مداری رزمندگان را بیان کرد و خاطرنشان کرد: عراق به کمک منافقین مهران و قلاویزان را گرفت و ما برای آزادی 100 گردان وردآورد ما بود اما فقط 23 گردان داشتیم، در آن زمان احمد آقا خمینی پیغامی به ما رساند و آن این بود که امام گفته است مهران باید آزاد شود و پس‌ازاین پیام جنگ عاشورایی شد و مهران آزاد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت برشمرد و گفت: ولایت مداری ما را به اشتیاق و فرمان برای حل آن مشکل وا‌داشت و الان هم عدم ولایت مداری این کشور را به مشکل کشانده است.

وی با اشاره به اینکه پسران مقام معظم رهبری در خط مقدم جبهه بودند، عنوان کرد: در آن زمان آقازادگی نبود که جنگ پیروز شد، فیش‌های نجومی نبود که انقلاب پیروز شد، امروز چرا مشکل‌داریم؟ در حل مشکلات کشور باید آن روحیه جهاد بازیابی شود.

ذوالنور با انتقاد به برخی از نمایندگان مجلس، افزود: هیئت‌رئیسه چه حقی دارد که مجلس را تعطیل کند؟ چرا نماینده مجلس در جایگاه ویژه رژه می‌ایستد؟ کار نماینده مردم است که زنگ مدارس را بزند؟ چرا چون چند ماه دیگر انتخابات است، نمایندگان ما برای چهار سال مثلاً خدمت در بحرانی‌ترین زمان کشور به بهانه های مختلف در مجلس نیستند و این‌طرف و آن‌طرف برای چند عکس و به بهانه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود کسی نقش نمایندگی ایفا کند و هرروز نیز به بهانه‌ای در مجلس نباشد، مشکل مردم خسرو سازها هستند، ما چقدر تلفات داده‌ایم در جاده‌ها؟ نماینده باید یقه وزارت خانه‌ای که فقر را در جامعه پمپاژ می‌کند را بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان حساسیت رأی نمایندگان مجلس، ادامه داد: نماینده باید هزینه رأی خود را بدهد، چگونه با رأی مخفی من مردم از ما مطالبه‌گری کنند.

وی افزود: ما در ساخت پراید مانده‌ایم اما چرا در موشک و پهپاد پیشرفته‌ایم، در دولتی که وزیر اقتصاد می‌گوید مدیر از خارج بیاوریم تفکر ما می‌توانیم را له می‌کند، پیشرفت با تفکر و روحیه بسیجی ولایت مداری حاصل می‌شود نه با فیش حقوقی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید