قیمت نفت با کاهش مواجه شد

    کد خبر :614570

قیمت نفت تحت تاثیر آمار ضعیف بخش تولید در اروپا و ژاپن که توجه بازار به چشم‌انداز تیره تقاضا را جلب کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش بازتاب، قیمت نفت امروز سه‌شنبه تحت تاثیر آمار ضعیف بخش تولید در اروپا و ژاپن که توجه بازار به چشم‌انداز تیره تقاضا را جلب کرده و از ابهامات درباره مختل شدن عرضه عربستان سعودی دور کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۵ سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت کاهش به ۵۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

مارکل مک کارتی، تحلیلگر ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس با اشاره به آمار ضعیف بخش تولید در اقتصادهای توسعه یافته اروپا و همچنین ژاپن، اظهار کرد: بخش تقاضای بازار نفت در مرکز توجهات قرار گرفته است و به همین دلیل است که ما شاهد فشار نزولی بیشتری روی شاخص‌های قیمت جهانی هستیم.

با این حال قیمت نفت در پی حملات هوایی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات پالایش نفت عربستان سعودی که نیمی از تولید این کشور را کاهش داد، برای این وقت از سال نسبتا بالا مانده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد: عربستان سعودی بیش از ۷۵ درصد از تولید نفت خام خود را پس از حملات به تاسیسات احیا کرده و تا اوایل هفته آینده به تولید کامل دست پیدا خواهد کرد، اما روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه گزارش کرد که تعمیرات در تاسیسات آسیب دیده این کشور ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد.

به گفته تحلیلگران در شرکت نومورا، ۹ روز پس از گذشت حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی همچنان شاهد دیدگاه‌های مختلف بازار درباره زمان احیای کامل عرضه نفت عربستان سعودی هستیم. اگرچه تاسیسات آسیب‌دیده ممکن است تا چند هفته دیگر تعمیر شوند، اما عرضه بالاتر نفت این کشور ممکن است لازم باشد رصد شود.

بر اساس گزارش رویترز معاون وزیر خارجه کویت اظهار کرد که کویت در خوش‌بینی عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلاف بر سر منطقه بی‌طرف میان دو کشور سهیم است.

شاهزاد عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اوایل ماه جاری اظهار کرده بود: مذاکرات با کویت درباره از سرگیری تولید نفت در میادین منطقه بی‌طرف میان عربستان سعودی و کویت که میان دو کشور مشترک هستند مثبت بوده و اراده سیاسی برای حل مسائل مربوط وجود دارد.

در این بین نظرسنجی مقدماتی رویترز نشان داد: تحلیلگران پیش بینی می‌کنند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش پیدا کرده باشد. آمار ذخایر نفت آمریکا روز سه‌شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و آمار رسمی بعد از ظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید