فردا مرحله دوم تامین مالی نفتی در بورس انرژی آغاز می‌شود

    کد خبر :614393

مدیرعامل بورس انرژی از آغاز مرحله دوم تامین مالی نفتی توسط بورس انرژی از فردا (۳ مهر) و طی ۲ روز معاملاتی خبر داد.

سید علی حسینی از آغاز مرحله دوم تامین مالی بزرگ دولت از طریق عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی خبر داد و گفت: این اوراق در روزهای چهارشنبه، سوم و شنبه، هفتم مهر امسال تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق نمادهای « سنفت ۲۹۹۱، سنفت ۲۹۹۲، سنفت ۲۹۹۳، سنفت ۲۹۹۴، سنفت ۲۹۹۵، سنفت ۲۹۹۶ وسنفت ۲۹۹۷ » به عموم سرمایه گذاران در بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

به گزارش مهر ،وی افزود: مجموع قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی بالغ بر ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۶۲ قرارداد است که به قیمت اسمی هر قرارداد ۷۱۴ هزار و ۷۸۳ تومان و به روش حراج ناپیوسته عرضه عمومی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به جزئیات متعهدان پذیره نویسی این اوراق، گفت:متعهد پذیره نویسی تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۲۰ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان که در روز چهار شنبه از طریق نماد « سنفت ۲۹۹۱» عرضه اولیه می‌شوند، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند است. همچنین ۹۷۹ هزار و ۳۱۸ قرارداد از اوراق مذکور به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در نماد «سنفت ۲۹۹۲» در روز چهارشنبه این هفته از سوی صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی تعهد پذیره نویسی شده است.

به گفته او طی این روز نیز صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان متهد پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومان از حجم تامین مالی مذکور با عرضه اولیه ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام در نماد «سنفت ۲۹۹۳» شده است و در نهایت تامین سرمایه سپهر در این روز متعهد پذیره نویسی ۲۷۹ هزار و ۸۰۵ قرارداد به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید