اعطای تسهیلات هزار میلیاردی به 14 گروه؛ از گرامی تا توسعه خاورمیانه+سند

    کد خبر :613939

طبق گزارش های مالی سال 1397، کل تسهیلات جاری کلان بانک پاسارگاد در حدود 34 هزار میلیارد تومان است. این مبلغ مربوط به 14 گروه مالی، تولیدی و صنعتی می شود که مجموعا به 117 شرکت تابعه شان تسهیلات اعطا شده است.

طبق گزارش های مالی هیئت مدیره بانک پاسارگاد منتهی به پایان سال مالی 1397، کل خالص تسهیلات جاری کلان این بانک در حدود 34 هزار میلیارد تومان است. طبق این اسناد این مبلغ تسهیلات مربوط به 14 گروه مالی، تولیدی و صنعتی با 117 شرکت تابعه می شود.

به گزارش خط بازار ،این در حالی است که بیشترین تسهیلات جاری مربوط به”گروه هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه”(با حدود 17 شرکت) به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان می باشد. همچنین در بین 14 گروه، نام خودروهایی نیز به چشم می خورد.”گروه گرامی” با 5 شرکت تابعه(اطلس خودرو، آسان موتور، گلستان، محور ماشین و کیفیت فنون) مجموعا دارای 1 هزار و 900 میلیارد تومان خالص تسهیلات جاری در بانک پاسارگاد است که بیشترین سهم آن با مبلغی در حدود 1 هزار میلیارد تومان مربوط به”آسان موتور” می شود. نکته قابل توجه این است که این مبالغ مانده تسهیلات این گروه ها است و لذا اصل تسهیلات دریافتی قاعدتا بیشتر از این مبالغ می باشد. بررسی این اعداد و ارقام زمانی جالب تر می شود که بین بسیاری از این 14 گروه ارتباط تو در تو سهامداری با بانک پاسارگاد وجود دارد که انشالله در گزارش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید