حاجی‌میرزایی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس اعلام کرد

برگزاری جشن پایان مدارس خشتی و گلی در پاییز

    کد خبر :613698

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه همه افراد است، اظهار کرد: تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه‌ای همگانی است.

محسن حاجی‌میرزایی صبح دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که با حضور رئیس جمهوری در مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای فرهنگیان، اظهار کرد: برای ما، بازگشایی مدارس، جشن ملی و یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور است و از خداوند متعال مسالت دارم که آغازی با شکوه، با نشاط همراه با ایمان و پایانی پر از معنویت داشته باشیم.

وی گفت: از امروز بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز با حضور در ۱۱۰ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «همه مدارس کشور از حضور معلمان برخوردارند»، اظهار کرد: در تابستان امسال بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد که آموزش و پرورش تعطیل است، همکاران فرهنگی ما تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا سال تحصیلی جدید را بدون مشکل آغاز کنیم.

حاجی میرزایی همچنین با اشاره به وضعیت مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه تمام مدارسی که تخریب شد یا نیاز به نوسازی و تعمیر داشتند، آماده شدند و اکنون حتی سرانه فضای آموزشی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مدارس خشت و گلی به جز در استان سیستان و بلوچستان در سایر نقاط کشور پایان یافتند، افزود: همکارانم به من وعده داده‌اند تا قبل از پایان پاییز نیز جشن پایان مدارس خشتی و گلی را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه «خانواده مدرسه اول و مدرسه خانه دوم است»، تصریح کرد: دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط باید سالم و با نشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد. همچنین روش‌های آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و بر اساس انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه همه افراد است، اظهار کرد: تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه‌ای همگانی است. همچنین بهبود مستمر کیفیت به‌ویژه در مدارس دولتی و آماده کردن فرزندان عزیز برای مواجهه با پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی، علمی و اجتماعی، مهم‌ترین جهت‌گیری نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه «ارتقای کیفیت یادگیری محصول هماهنگی و تلاش خردمندانه همه عوامل سهیم و موثر در آموزش و پرورش است»، اظهار کرد: صیانت از سلامت جسمی، روانی، عاطفی و شادابی و نشاط دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری، صداقت، شجاعت، پاکدامنی، ایمان و عفاف در تمام برنامه های مدارس قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به طرح «پرسش مهر» از سوی روسای جمهور خاطر نشان کرد: پرسش مهر رئیس جمهوری سنت حسنه‌ای است که طی ۲۰ سال قبل در آغاز سال تحصیلی به اجرا در آمده است؛ همکاران من در آموزش و پرورش از هر کدام از این پرسش‌ها یک جریان تربیتی و پژوهشی با عنوان «کنگره ملی پرسش مهر» ایجاد کرده‌اند.

حاجی میرزایی به تاثیر پرسش مهر در روحیه دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: شور و شوقی در تمام نظام تعلیم و تربیت پیرامون پرسش مهر شکل می‌گیرد و در طول سال تحصیلی این پرسش موضوع تلاش و کوشش میلیون‌ها معلم و دانش آموز در آموزش و پرورش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به حضور رئیس جمهوری در این مراسم گفت: از آقای روحانی که ترجیح دادند سفرشان(به نیویورک) را به عقب بیاندازند تا برای چندمین بار در کنار دانش‌آموزان در جشن شروع مهر شرکت کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم و این نشانه‌ای از توجه ایشان به موضوع مهم تعلیم و تربیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید