ثبت نام بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

    کد خبر :613280

دبیرکل جمعیت هلال احمر از افزایش ۴۰ درصدی خدمات و تجهیزات هلال احمر برای پوشش امدادی و درمانی اربعین امسال خبر داد.

محمودرضا پیروی در نشست خبری که به منظور تشریح خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین امسال برگزار شد اظهار کرد: پیش بینی‌ها از حضور حداقل سه میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال حکایت دارد. تا کنون نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که با توجه به زمان باقیمانده به نظر می‌رسد که شمار شرکت کنندگان به سه میلیون نفر برسد.

پیروی با بیان این که طرح جمعیت هلال احمر برای راهپیمایی اربعین طی ۲۱ روز که از ۱۳ مهر ماه آغاز می شود و تا روز سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت افزود: در جریان آن ۶۰ مرکز درمانی شامل درمانگاه، پایگاه و بیمارستان در مرز و کشور عراق مستقر خواهند شد.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر وظیفه درمان زائران ایرانی در خارج از کشور را بر عهده دارند، گفت: در همین راستا نیز تاکنون بیش از ۱۶۰ تن دارو با ۱۸ تریلی به کشور عراق ارسال شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که ثبت نام در سامانه سماح اجباری است گفت: کسانی که در این سامانه ثبت نام می کنند می توانند به کشور عراق سفر کنند از این رو با توجه به قوانین و مقررات ستاد اربعین که ما نیز باید از آن تبعیت کنیم، لازم است که افراد علاقمند حضور در راهپیمایی اربعین در این سامانه ثبت نام کنند.

وی درباره این که آیا خدمات هلال احمر تنها به ایرانیان ارائه می‌شود ؟ ادامه داد: در عملیات حج تنها ایرانیان می توانستند از خدمات پزشکی ، درمانی هلال احمر استفاده کنند اما در کشور عراق چنین قانونی نداریم و این خدمات به همه زائران امام حسین (ع ) ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان در مورد تقسیم بندی خدمات از سوی هلال احمر به زائران اظهار کرد: سازمان امداد و نجات از داخل کشور تا پایانه‌های مرزی مهران، چذابه، شلمچه و خسروی خدمات امداد و نجات را به زائران ارائه خواهد کرد و در خارج از کشور نیز مرکز حج و زیارت متولی ارائه خدمات درمانی و امدادرسانی به حوادث در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین ، سامرا و … خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید