جستجو برای درمان پیری از فضا آغاز شد

    کد خبر :613161

یکی از فضانوردان ناسا مشغول انجام تحقیقی برای درمان پیری در فضا است. در همین راستا او نمونه های بیولوژیکی از بدن خود را برای پزشکان در زمین ارسال می کرد تا پزشکان داروهایی توسعه دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از فیوچریسم، بدن فضانوردان در مقایسه با انسانهای روی زمین بسیار سریعتر پیر می شود. با توجه به این موضوع ناسا سعی دارد تسریع فرایند پیری فضانوردان در میکرو گرانش را بررسی کند تا به این وسیله درمانی جدید برای مقابله با پیری برای انسانهای روی زمین بیابد. در همین راستا «سرنا آئونون چنسلر» یکی از فضانوردان ناسا که جراح و مهندس نیز هست، تحقیقاتی انجام داده است.

در این میان تحقیقات ناسا نشان داده تراکم استخوان فضانوردان به ازای هر ماه اقامت در فضا یک درصد کاهش می یابد. این روند به طور کلی نشان‌دهنده تغییرات تراکم استخوانی است که به‌دلیل پوکی استخوان در بدن انسان ها روی زمین به وجود می‌آید. محققان ناسا معتقدند می توان به طور مشابه فرایند کاهش حجم ماهیچه های بدن در فضانوردان و افراد سالمند را مقایسه کرد.

در همین راستا چنسلر شش ماه در فضا اقامت کرد و نمونه های بیولوژیکی از بدن خود را برای پزشکان در زمین ارسال کرد تا آنها با تحلیل نمونه های موجود بتوانند درمان جدیدی برای پیری توسعه دهند.

او در این باره می گوید: این بسیار جالب است چون پزشکان می‌توانند نمونه هایی از بدن فضانوردان را بررسی کنند و حتی درمان هایی برای کاهش تراکم استخوان آنها توسعه دهند. این روند تاثیر زیادی روی زندگی انسان هایی دارد که روی زمین زندگی می کنند و به پوکی استخوان مبتلا هستند.

چنسلر همچنین در مطالعاتی برای تسهیل تولید مثل در فضا و پژوهش هایی درباره توسعه درمان سرطان یا پارکینسون همکاری کرده است. او مطمئن است تحقیقاتش در فضا به ارتقای داروها روی زمین منجر می شود.

او می گوید: شاید حتی در ۳تا۵ سال آینده بتوان سرنخ های برای درمان سرطان روی زمین یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید