نیازمند 400 ایستگاه دوچرخه در تهران هستیم

    کد خبر :613082

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 هزار نفر در پایتخت کاربر دوچرخه‌های اشتراکی هستند،‌گفت: به 400 ایستگاه دوچرخه در تهران نیاز داریم.

آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور درباره موضوع دوچرخه‌سواری در پایتخت و ساز و کارهای لازم در این زمینه اظهار داشت: ترافیک و آلودگی هوا دو چالش عمده در تهران به شمار می‌رود که ارتقاء تأمین و کیفی استفاده از دوچرخه می‌تواند در کمک به رفع این موضوع بسیار حائز اهمیت باشد.

وی به روز جهانی بدون خودرو اشاره کرد و بیان داشت: این حق همه مردم است که از هوای تمیز لذت ببرند و طی دو سال گذشته این مسئله در ایران در راستای روز جهانی بدون خودرو مورد توجه قرار گرفته است و در چارچوب این مسئله کمیته محیط زیست شورا اقداماتی را جهت برگزاری روز بدون خودرو انجام داد.

میلانی با اشاره به حمایت معاونت حمل و نقل شهرداری از موضوع دوچرخه‌های اشتراکی گفت: این موضوع افزایش سفرهای درون‌شهری با دوچرخه را به همراه داشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سوم هزار 58 سفر روزانه در تهران در آینده به 310 هزار مورد می‌رسد و بر همین اساس به 514 کیلومتر مسیردوچرخه و 400 ایستگاه دوچرخه نیاز داریم.

میلانی تصریح کرد: در حال حاضر تهران دارای 60 کیلومتر مسیر دوچرخه، 60 پارکینگ دوچرخه و 18 هزار کاربر دوچرخه اشتراکی است که مهمترین شرط گسترش کمی و کیفی این موضوع همراهی دستگاه‌های مختلف در این زمینه است.

وی ضمن تأکید به ضرروت بازمهندسی مبلان شهری گفت: تهران شهری خودرومحور و نه انسان‌محور است و تا رسیدن به نقطه ایده‌ال فاصله داریم. پیاده‌راه‌ها در تسخیر موتورسواران بوده و شرایط برای تردد معلولان در این مسیرها خطرناک است و بهسازی معابر باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد به لغو همایش سراسری دوچرخه‌سواری در تهران گفت: وجود انسجام و همدلی برای ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواری حائز اهمیت است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهدی گفت:

    خوب امتیاز این کار را بدهید جوانان با وام و زمین و پشتیبانی شهرداری .

دیدگاهتان را بنویسید