کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی / تداوم بارش‌ها در این منطقه

    کد خبر :613069

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به مواج بودن دریای خزر طی روز جاری، از کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و تداوم بارش در این مناطق خبر داد.

احد وظیفه اعلام کرد: امروز (یکشنبه ۳۱ شهریور)، برای سواحل دریای خزر بارش باران به همراه کاهش دما و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز نیز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز (۳۱ شهریور)، بارش در استان‌های گیلان، مازندران و برخی مناطق گلستان شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: مقدار کاهش دما در مناطق یادشده حدود ۷ تا ۱۲ درجه است، همچنین در روز دوشنبه (اول مهر) در استان گیلان بارش باران و در مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در روز سه‌شنبه (دوم مهر)، در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه سوم مهر تا آخر هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم بوده و افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه، دریای خزر طی روز جاری (۳۱ شهریور) مواج خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران گفت: فردا (اول مهر)، هوای پایتخت صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود. در این روز بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد است. همچنین پس‌فردا (سه‌شنبه دوم مهر)، هوای تهران صاف با بیشترین و کمترین دمای ۳۴ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید