معاون رییس جمهور تأکید کرد

لزوم تدوین سند “ارتقا وضعیت زنان و خانواده” در همه استان‌ها

    کد خبر :612690

معان رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: تمام استان‌های کشور باید با مشارکت دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط «سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده» خود را تدوین و اجرایی کنند.

معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه یزد که با دستور کار تصویب «سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان‌های کشور» برگزار شد، اظهار کرد: استان یزد، چهاردهمین استانی است که این سند راهبردی و ملی در آن تصویب و اجرایی می‌شود.

وی افزود: 12.4 درصد مدیران استان یزد، زنان هستند که رتبه این استان را در سطح ملی به جایگاه هشتم ارتقا داده است.

وی استفاده از توان اجرایی و علمی زنان را برای توسعه بیش از پیش کشور ضروری دانست و گفت: ساماندهی امور اجرایی زنان در سیاست‌گذاری کلان، اقدامی هوشمندانه در مدیریت راهبردی کشور است.

ابتکار در ادامه حمایت و تقویت استفاده از زنان در امور اجرایی را یکی از مهمترین اقدامات و سیاست گذاری‌هایی خواند که از ابتدا در نظام انقلاب اسلامی ایران مد نظر مسئولان دوران‌ مختلف قرار گرفته است. وی افزود: به نظر می‌رسد هنوز در این بخش ظرفیت‌های توسعه‌ای در کشور وجود دارد که از آنها استفاده نشده و باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه عدالت را یکی از مهمترین اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: عدالت جنسیتی از جمله ابعاد عدالت در قانون اساسی است و این مهم به عهده دولت، گذاشته شده است.

وی مدیریت آمار تفکیک به جنس را از جمله اقدامات انجام شده و در دستورکار نهاد ریاست جمهوری ذکر کرد و گفت: تمام استان‌های کشور باید با مشارکت دانشگاه و دستگاه‌های مرتبط «سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده» خود را تدوین و اجرایی کنند.

به گزارش ایسنا، معاون رییس جمهور با اشاره به این‌ که برنامه‌ریزی ملی در امور زنان و خانواده در مبنای اطلاعات ارائه شده از سوی استان‌ها تدوین و در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اقتصاد درون‌زا با استفاده از ظرفیت زنان نقش مهمی در مدیریت اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

ابتکار تدوین طرح اشتغال زنان با استفاده از الگوی موفق جهاددانشگاهی را از جمله اقدامان موثر و مهم نهاد ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: حمایت از ایده‌های برتر در این حوزه یکی از اولویت‌های اجرایی و مدیریتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید