IOS 13 و ویژگی هایی که شاید ندانید

    کد خبر :612484

پس از سه ماه عرضه‌ی نسخه بتا برای توسعه‌دهندگان و کاربران ثبت نام کرده اکنون نسخه نهایی iOS 13 به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است. در جای جای سیستم عامل تغییرات بسیاری به چشم می‌خورد که ما در ادامه تغییرات iOS 13 را بررسی خواهیم کرد.

اگر هنوز نمی‌دانید دیوایس شما برای دریافت iOS 13 پشتتیبانی می‌شود یا خیر بهتر است بدانید آیفون‌های زیر به iOS 13 آپدیت خواهند شد:

همزمان iPadOS 13 نیز منتشر شده و در این نسخه آیپدهای زیر پشتیبانی می‌شود:

حال که متوجه شدید دیوایس شما در iOS 13 پشتیبانی می‌شود بد نیست در ادامه از بهترین ویژگی‌هایی آن با خبر شوید.

Apple Arcade

به نوشته اپراتچ، اپل آرکید یک سرویش اشتراکی بازی برای اکوسیستم اپل است، اکنون بیش از 300 هزار عنوان بازی در سراسر اپ استور حضور دارد و بیش از میلیارد کاربر بازی‌ها را دانلود کرده‌اند. اپل بیش از 100 بازی جدید و انحصاری را از طریق اپل آرکید در دسترس کاربران قرار می‌دهد و با پرداخت تنها 5 دلار به صورت ماهانه از طریق دستگاه‌های اپل، مک و اپل TV قابل استفاده می‌شوند، ماه اول به صورت آزمایشی برای کاربران جدید رایگان خواهد بود.

ساکن کوپرتینو می‌خواهد در فرآیند ساخت و تولید نقش پر رنگی ایفا کند و با در اختیار گذاشتن عناوین انحصاری تحت سرویس اپل آرکید توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند، همه‌ی ویژگی‌ها و به روز رسانی‌ها همانند همیشه شرایط مشابه خرید بازی را دارد و این بازی‌ها هیچگونه تبلیغی را نمایش نمی‌دهند.

لیست کامل بازی‌ها در حال تکمیل شدن است که در آن عناوین قابل توجهی مانند Sonic the Hedehog‌ به چشم می‌خورد و غول‌های بازی سازی مانند کونامی، سگا، لگو، فینجی و Klei Entertainment مستقیما با اپل همکاری خواهند کرد.

Dark Mode

حالت تاریک را بزرگترین ویژگی iOS 13 لقب داده‌اند، با فعال کردن دارک مد (Dark Mode) تمامی بخش‌های سیستم عامل شامل iMessage, Photos و Settings به حالت تاریک در می‌آیند و اپلیکیشن‌ها نیز به صورت اتوماتیک به حالت تاریک می‌رسند، این حالت از کنترل سنتر فعال می‌شود.

Photos

اپلیکیشن فوتوز نیز پیشرفت‌هایی داشته که می‌توان به نمایش بهتر تصاویر قدیمی، عدم نمایش تصاویر و اسکرین‌شات‌های تکراری برای کاهش سردرگمی کاربر، ویرایش و کراپ دقیق‌تر ویدیوها در این اپ اشاره داشت.

تب عکس‌های جدید امکان مرور تصاویر در حالت‌های مختلف را به شما می‌دهد، بنابراین به اشتراک گذاری و پیدا کردن تصاویر بهتر از همیشه امکان می‌یابد. با دسته بندی هوشمند تصاویر عکسی‌های قدیمی خود را دوباره کشف کنید.

همانطور که گفتیم Photos قابلیت‌های خوبی را دریافت کرده است، نمایش تصاویر گرفته شده سال‌ها قبل در همان روز توسط قابلیت هوشمند On this Day مانند قابلیت یادآور تصاویر در اینستاگرام و نمایش زنده تصاویر لایو و ویدیو نیز از ویژگی‌های جدید این اپ است.

Camera

با iOS 13 اپلیکیشن کمرا نیز از دریافت بهبودهای چشمگیری داشته است، اکنون می‌توانید شدت روشنایی تصاویر پرتره را به صورت دستی تنظیم نمایید، اپل می‌گوید ویژگی جدید می‌تواند به صاف شدن و روشن شدن پوست و صورت، شارپ بودن چشم‌ها در تصویر کمک کند، اینجا یک افکت جدید High-Key Light Mono برای آیفون XR و مدل‌های جدیدتر داریم.

 

Sign in with Apple

ویژگی Sign in with Apple پیشرفت بسیار خوبی در حفظ حریم خصوصی را نشان می‌دهد، ورود به سیستم با اپل به آن معناست که می‌توانید با اپل آیدی خود به اپلیکیشن و سایت‌های مختلف وارد شوید بدون آنکه نیاز باشد فرم‌ها را پر کرده و پسورد جدیدی ایجاد کنید.

شما گزینه پنهان کردن ایمیل را نیز در اختیار دارید، دیگر نیاز نیست ایمیل خود را در یک اپلیکیشن خاص به اشتراک بگذارید، انتظار داریم ویژگی دارک مد و پشتیبانی از Sign in with Apple به زودی در اپلیکیشن‌ها اضافه شود.

Messages

تعداد کمی از ویژگی‌های جدید در iOS 13 به اپ Messages رسیده است، اکنون به شروع گفتگویی جدید تصویر و نام‌تان به صورت خودکار با دوستان‌تان به اشتراک گذاشته می‌شود، این ویژگی را می‌توان محدود کرد به مخاطبین یا غیر فعال ساخت

بهبودهای دیگر شامل استیکر‌های جدید، جستجوی بهتر و انیموجی ‌های جدید خواهد بود.

Health

اپل با iOS 13 پیشرفت‌های بی‌شماری را به اپ Health آورده است، بخش جدیدی برای دوچرخه سواری، همچنین عادت ماهیانه خانم‌ها در نظر گرفته شده است. اپل اکنون اطلاعات ضروری مانند هشدارها، ورودی‌های اخیر و فعالیت‌ها از موارد دلخواه‌ شما، موارد برجسته در صفحه‌ای ویژه به شکل خلاصه نمایش می‌دهد. پیشرفت‌ها شامل پروفایل جدید، نمودارهای تعاملی و نمایش میزان نویز توسط اپل واچ می‌شود.

QuickPath keyboard

پس از سال‌ها مقاومت در برابر پیشرفت فناوری اپل در iOS 13 پشتیبانی از ژست حرکتی را به کیبورد آن آورده است، برای تایپ می‌توانید با سوایپ کردن بر روی حروف به تایپ کردن مشغول شوید. QuickPath keyboard به آسانی در کیبورد معمولی قابل استفاده خواهد بود بنابراین به تعویض کیبورد نیست.

Reminders

اپلیکیشن یادآور یا همان Reminders با iOS 13 کاملا قدرتمند و زیبا از راه رسیده تا بهتر از همیشه پیگیری کارهای روزانه و هدف‌های خود را نظمی تازه ببخشیم، سیری اکنون در سراسر iOS ریمایندرها را پیشنهاد می‌دهد که اضافه کردن یادآورهای جدید آسان‌تر می‌شود.

ریمایندرز در iOS 13 از فایل‌های پیوست شده و لیست‌های هوشمند پشتیبانی به عمل آورده و نوار ابزار دسترسی سریع دارد. لیست‌های هوشمند یادآورهای آینده را با رابط کاربری خودکار می‌چیند و برای پیگیری‌های آتی نمایش می‌دهد.

Maps

اپلیکیشن Maps نیز با دریافت ویژگی‌های جدید از راه رسیده، اکنون می‌توانید نمای سه بعدی و 360 درجه از یک منطقه داشته باشید. اپل‌مپس همچنین مواردی چون سازماندهی لوکیشن‌های مورد علاقه، بهبود مسیریابی سیری، حمل و نقل و مسیریابی لحظه‎ای، وضعیت پرواز و بهود سرویس کارپلی را شامل می‌شود.

پیشرفت‌ در عملکرد

اپل از سال گذشته و با انتشار iOS 12 نشان داد بیش از هرچیزی بر بهبود و پیشرفت عملکرد تمرکز دارد و ما امسال با iOS 13 با ویژگی‌های میانبر شاهد ادامه‌ی حرکت این غول آمریکایی هستیم.

اپلیکیشن‌ها اکنون تا دو برابر سریعتر از قبل راه اندازی شده و فیس آیدی حداقل 30 درصد سریع‌تر شده است. در نسخه جدید اپلیکیشن های Find My iPhone و Find My Friends در یک اپ واحد به نام Find My جمع آوری شده است.

اپل همچنین یادگرفته روی بارگیری و آپدیت برنامه‌ها کار کند و حجم اپ‌ها را برای بارگیری کاهش دهد، برای آپدیت اپلیکیشن‌ها باید به اپ استور و صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.

حریم خصوصی

اپل تغییرات زیادی در ضفاف‌سازی مجوزها شامل دسترسی اپلیکیشن‌ها به مواردی چون لوکیشن ایجاد کرده است، اکنون در صورت استفاده از لوکیشن توسط یک برنامه با نوتیفیکشن مطلع شده و بنابراین اجازه دسترسی مستقیما با تصمیم شما صورت می‌پذیرد. اکنون دسترسی به لوکیشن را در اپلیکیشن‌ها به یک بار یا بیشتر محدود کرد.

اپل همچنین برخی از راه‌های دسترسی به لوکیشن، وای‌فای و بلوتوث را بدون اجازه‌ی کاربر خواهد بست.

iOS 13.1 خواهد آمد

ویژگی‌های جدید به همینجا ختم نمی‌شود، اپل قبلا اعلام کرده که 24 سپتامبر (2 مهر) با انتشار iOS 13.1 با ویژگی‌هایی نظیر ایجاد شورتکات‌ های اتوماسیون و به اشتراک گذاری زمان تقریبی رسیدن به مقصد (ETA) در اپل مپس از راه می‌رسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید