کارگاه چوب بری در آتش سوخت

  • حوادث
  • شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷
    کد خبر :612469

آتش سوزی کارگاه چوب بری در شهرک صنعتی خاوران، خسارت مالی بر جای گذاشت.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از دریافت خبر آتش سوزی سوله چوب بری در شهرک صنعتی خاوران، سایت نوآوران، خیابان خیام، ساعت ۱۵:۳۰ ظهر روز گذشته زنگ ایستگاه های ۱۲۱ و ۶۶، ۶۳ را به صدا درآورد و با توجه به احتمال وجود افراد محبوس، آتش نشانان همراه تیم نجات ۱۵ اعزام شدند و برای تامین آب نیز یک دستگاه تریلر تانکر و برای پشتیبانی یک دستگاه بالابر هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شد.

رضا مجریانی معاون منطقه ۸ عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در محل حادثه سوله ای به وسعت حدود ۳۰۰ متر مربع دارای یک نیم طبقه اتاق اسکان کارگری و دفتر کار با کاربری انبار و کارگاه چوب بری دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود به طوری که شعله های آتش در حال سرایت به کارگاههای همجوار بود.

وی افزود: آتش نشانان پس از تقسیم شدن به سه تیم از ضلع جنوبی و شمالی سوله، مشغول عملیات شدند و همزمان با باز کردن در سوله های مجاور به خنک کردن آنها و جلوگیری از رسیدن شعله به آنها پرداختند.

مجریانی تصریح کرد: تیم نجات با جستجوی داخل محل اسکان کارگران از عدم حضور شخص محبوس در آن مطمئن، و پس از جستجو در سوله های مجاور مشغول عملیات شدند.

وی افزود: با توجه به وجود الوارهای چوب که در کارگاه انبار شده بود و قسمتی از باقیمانده آن در معرض رسیدن شعله قرار داشت، آتش نشانان بی درنگ به سرد کردن آنها و خارج کردن آن از سوله اقدام کردند و پس از مهار و کنترل شعله های آتش و وجلوگیری از پیشروی آن، با جابجایی اجناس نیمه سوخته مشغول لکه گیری درمحل حادثه شدند.

به گزارش مهر، معاون منطقه 8 عملیات خاطر نشان کرد: تلاش به موقع نیروهای عملیات برای عدم سرایت به سوله های مجاور که مملو از چوب و تینر بود از بروز خسارات سنگین تر جلوگیری کرد.

وی افزود: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و تحویل به عوامل انتظامی حاضر و ارائه تذکرات ایمنی لازم به حاضرین، با هماهنگی ستاد فرماندهی به عملیات خود پایان دادند.

علت این آتش سوزی توسط کارشناس علت یابی در حال بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید