خبر شوک آور؛ کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۳۳

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: صبایی‌ها حرف منطقی می‌زنند اما قانونی وجود ندارد که جشن قهرمانی حتماً هفته پایانی برگزار شود.

سعید فتاحی در خصوص برگزاری زمان جشن قهرمانی پرسپولیس گفت: با توجه به اینکه پرسپولیس چند هفته زودتر قهرمان شده در بازی آینده جام قهرمانی را به آنها هدیه می‌کنیم. در قانون چیزی وجود ندارد که اگر تیمی قهرمان شد، باید حتماً هفته آخر جام را بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان باشگاه صبا نسبت به این موضوع اعتراض دارند، گفت: ما در آیین‌نامه آورده‌ایم که دو هفته پایانی همزمان برگزار شود، ولی در مورد اهدای جام قهرمانی قانونی وجود ندارد. ما در سال‌های گذشته حتی سه جام به شهرهای مختلف فرستادیم چون قهرمانی تا روز آخر مشخص نیود.

فتاحی تأکید کرد: مسئولان صبا و مربیان این تیم حرف منطقی می‌زنند، ولی در همه جای دنیا چنین قانونی انجام می‌شود. سال گذشته لستر سیتی، بایرن مونیخ و حتی پاری سن ژرمن، جشن قهرمانی خود را زودتر برگزار کردند. اظهارنظری هم کرده بودم مبنی بر اینکه مگر لیگ محلات است که ما بازی آخر را به تهران بیاوریم. حرف من این بود اگر پرسپولیس هم موافقت می‌کرد، ما چنین کاری انجام نمی‌دادیم، چون هفته آخر سیاه‌جامگان میزبان است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه عملکرد باشگاه‌های ایرانی در آسیا خوب نبوده و ما در رتبه هشتم قرار گرفتیم، گفت: رنکینگی که اعلام شده رسانه‌ای بوده و رسماً چیزی به ما اعلام نشده است. معیار انتخاب تا سال ۲۰۱۸ به این شکل بود که ۷۰ درصد عملکرد باشگاه‌ها و ۳۰ درصد عملکرد تیم ملی را مورد بررسی قرار می‌دادند و بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کردند، ولی جلسه‌ای تشکیل شده که عملکرد باشگاه‌ها از سال ۲۰۱۹، ۹۰ درصد و عملکرد تیم ملی ۱۰ درصد روی رنکینگ تأثیرگذار است. خوشبختانه تیم ملی ما در رتبه اول آسیا قرار دارد و اگر ما بتوانیم به مراحل بالاتر توسط باشگاه‌هایمان در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم، جایگاه‌مان بهتر خواهد شد.

فتاحی در خصوص اینکه آیا منشا می‌تواند به پرسپولیس برود، افزود: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم، ولی او بازیکن پیکان است. این را باید از کمیته نقل و انتقالات سوال کنید، اما در قانون آمده اگر باشگاهی بازیکنی را می‌خواهد از یک ماه قبل از پایان مسابقات می‌تواند از طریق باشگاه با وی مذاکره کند.

وی در خصوص  گلایه منصوریان از میزبانی نمایندگان ایران در عمان گفت: باشگاه‌ها خودشان عمان را انتخاب کردند اما من هم قبول دارم که اگر تیم‌های ما صعود کنند، می‌توانند کشورهای میزبان را تغییر بدهند، چون فاصله از عربستان تا عمان کم است و دیدید که در بازی پرسپولیس با الهلال چقدر تماشاگر به نفع تیم رقیب ایران به ورزشگاه رفت.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: ما از سه تیم ملی مثل عراق، افغانستان و حتی سوریه میزبانی می‌کنیم و بحث امنیت تنها یک بهانه توسط عربستان است.

فتاحی در خصوص اینکه آیا این احتمال وجود دارد پرسپولیس لیگ را با امتیاز منفی ۶ آغاز کند،‌اظهار داشت: اگر حکمی از فیفا بیاید ما باید آن را اجرایی کنیم، حتی یادم می‌آید زمانی کمیته انضباطی خودمان برای یک تیم این کار را انجام داد.

وی در خصوص اینکه بازیکنان خارجی فصل آینده نمی‌توانند به فوتبال ایران بیایند، خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده تیم‌هایی که در فیفا پرونده انضباطی دارند دیگر بازیکن خارجی جذب نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید