جدیدترین اخبار
28 شهریور 1398 ساعت 13:40 اقتصادی کد خبر :611608

آشنایی با شاسی‌بلند جذاب شرکت چانگان

چانگان یکی از چینی های آشنا در بازار ایران است که از آن یک کراس اوور و یک سدان را در خیابان های کشورمان دیده ایم. البته میزان عرضه و استقبال از نمونه شاسی بلند آن با نام سی اس35 به مراتب بیشتر بوده است.

سال ها همکاری میان چانگان اتومبیل و فورد زمینه ای را ایجاد کرده تا محصولات این کمپانی از منظر طراحی در مقایسه با دیگر چینی ها شرایط مطلوب تری داشته باشد. به هرترتیب چانگان در زمینه طراحی بدنه و موتور وام دار کمپانی فورد بوده است. این گروه خودروساز چینی هم اکنون دفاتر طراحی فعال در تورین(ایتالیا) و میشیگان(آمریکا) دارد.

در نمایشگاه خودروی شانگ های 2019؛ این کمپانی از محصولی رونمایی کرد که به نوعی نماینده راهبرد جدید چانگان در طراحی و تولید خودرو است. سی اس75 پلاس در دو نسخه ساده و اسپرت(s) در کلاس کراس اوورها معرفی و در مقایسه با محصولات قبلی تغییرات عمیقی را بویژه از منظر طراحی به نمایش گذاشته است. اس در انتهای نام این مدل نماینده کلمه اسپرت است که در این مطلب به بررسی CS75 PLUS S خواهیم پرداخت.

طراحی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با یک خودروی زیبا و جذاب سر و کار داریم. این حسی است که در همان ارتباط اول شکل می گیرد. البته این محصول نیز به مانند سایر تولیدات خودرویی چین ، نگاهی به محصولات روز دنیا داشته است اما به هر ترتیب حاصل کار جذاب و مشتری پسند به نظر می رسد.

چانگان در زبان طراحی جدید خود تلاش کرده تا ترکیبی فعال از روح اسپرت و یک خودروی رسمی را یکجا داشته باشد.

سی اس75 پلاس اس در نمای جلو از یک گریل(جلوپنجره) بسیار بزرگ استفاده می کند که عملا بخش اصلی بامپر(سپر) را نیز به خود اختصاص داده است. قابی که اطراف گریل قرار گرفته الگویی شبیه به محصولات لکسس دارد. در طرفین بامپر ورودی بسیار بزرگ هوا و مه شکن ها قرار گرفته است. چراغ های جلو نیز طراحی یکپارچه دارد و تقریبا همگام با خط درپوش موتور که روی فندرها(سپر) و گریل حرکت می کند، مشاهده می شود.

مجموع این عناصر در کنار هم ظاهری جدی و اسپرت برای سی اس75 پلاس اس ایجاد کرده اند.

در نمای جانبی خط شانه ای بسیار قوی حضور دارد که با شیب افزایشی از فندر جلو تا انتهای فندر عقب تداوم دارد. یک بخش کرومی زیر آینه و قسمتی از درب جلو قرار دارد که به عنوان بخشی از جزئیات نمای جانبی در نظر گرفته می شود. فندرها ظاهری برجسته دارند و در هلال آن، فلیر استاندارد پلاستیکی مشاهده می شود. شیب اتاق نیز جلب توجه می کند که نقش موثری در بهبود این بخش از نما را برعهده دارد.

رینگ های آلومینیومی که چانگان برای این محصول انتخاب کرده است به عنوان یک انتخاب کارخانه ای بسیار مناسب به نظر می رسند.

در نمای عقب چراغ های توسعه یافته روی فندر و یک بخش کرومی میان آنها حضور دارند که در همراهمی با بامپر ساده اما زیبای سی اس75 پلاس اس منظره چشم نوازی را ایجاد کرده اند. چانگان در پایین ترین قسمت بامپر از یک دیفیوزر با خروجی های اگزوز دوقلو در هر طرف استفاده کرده است که چنین ترکیبی را بیشتر در رابطه با خودروهای قدرتمند 8 سیلندر انتظار داریم!

از نظر ابعاد: طول خودرو برابر با 4700 میلیمتر، عرض 1865 میلیمتر، ارتفاع 1700 میلیمتر و فاصله بین دومحور 2710 میلیمتر است. سی اس75 پلاس با این ابعاد بین تیگوان و اکس3 قرار می گیرد؛ یعنی بزرگتر از فولکس واگن و کوچکتر از ب ام و.

کابین و امکانات هوشمند

در طراحی فضای داخل کابین سی اس75 پلاس اس تلاش شده تا کیفیت محصول اینجا هم برجسته باشد. از این رو محیطی را مشاهده می کنیم که با انواع مواد باکیفیت دارای بافت نرم و عناصر کرومی شکل گرفته است. دو نمایشگر لمسی بزرگ یکی به عنوان جایگزین نشانگرهای سنتی آمپر و اطلاعات خودرو و دیگری ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی در کنسول جلوی خودرو مشاهده می شود. نمایشگر دوم مقداری به سمت راننده زاویه دارد تا هنگام لمس گزینه ها، راننده کاربری راحت تری را تجربه کند.

در رابطه با امکانات هوشمند این خودرو هنوز اطلاعات رسمی ارائه نشده است اما از نسخه تعاملی وی چت با پشتیبانی از فرمان های صوتی در آن استفاده شده است. نوربالای اتوماتیک، دستیار پارک، کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه خاموش روشن ، سامانه تمام چرخ محرک، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دوربین 360 درجه، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، برف پاک کن هوشمند از جمله امکانات حاضر در این خودرو خواهد بود.

پیشرانه

در بخش موتور دو گزینه وجود دارد یکی نمونه 1.5 لیتری توربو TGDI با خروجی 178 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن متر و دیگر که در نسخه اسپرت خودرو استفاده شده نمونه 2 لیتری TGDI توربوشارژ 233 اسب بخاری با گشتاور 360 نیوتن متر. در نسخه معمولی سی اس75 پلاس از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک و در نسخه اسپرت آن از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک آیسین استفاده شده است.

این خودرو از 14957 تا 21674 دلار قیمت گذاری شده است.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • کره جنوبی؛ اعتراض به وزیر دادگستری به اتهام پارتی بازی برای دخترش
  • روسیه جایگزینی دلار با یورو را بررسی می‌کند
  • ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی از شمال سوریه خارج می شوند
  • واکنش عادل الجبیر به حمله به نفتکش ایرانی در نزدیکی جده عربستان
  • آقاسی، وکیل دادگستری: اتهام افساد فی‌الارض از فعالان محیط‌زیست برداشته شد
  • ارتش ترکیه و شبه نظامیانش به ۶ کیلومتری شهر عین عیسی رسیدند
  • درخواست از پلیس برای ساماندهی موتورسواران پایتخت
  • پخش سریال پلیسی از رادیو نمایش
  • فرصت ۱۰ ساله آمستردام برای جایگزینی خودروهای بنزینی با برقی
  • کالیفرنیا استفاده از خز را ممنوع می‌کند
  • اثری از لکه‎های نفتی در اطراف جزیره خارک نیست
  • روزآمد نبودن پالایشگاه‌ها ارتباطی به تحریم‌ ندارد
  • کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی با افزایش تاب‌آوری
  • بازداشت یک تروریستِ خطرناک تحت تعقیب در «موصل» عراق
  • تعزیرات حکومتی: کمترین تخلفات را در اربعین امسال داشتیم
  • اگر معاون ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شود….
  • جانسون به دیدار رهبران اروپا می‌رود
  • در آمد ۱۷۰ میلیارد تومانی سالانه با ارتقای بهره وری نیروگاه‌ها
  • بن سلمان دوباره به جان شاهزادگان و تاجران سعودی افتاد
  • اجرای «پینوکیو، چوپان دروغگو» در فرهنگسرای نیاوران
  • پوتین: روسیه از عامل حمله به نفت‌کش ایرانی و آرامکو اطلاعی ندارد
  • هر گونه حسن نیت و کلام طیب، پاسخش هم پاسخ طیب و شایسته خواهد بود
  • تغییرات اساسی در مانور زلزله مدارس
  • جمع آوری واحد‌های تفکیک زباله غیر مجاز و صنایع آلاینده توسط شهرداری
  • سردار نقدی: ۷ میلیون و خرده‌ای حقوق می‌گیریم؛ البته یکی دو تومان بیشتر بود که درخواست کردم با توجه به وضعیت کشور کاسته شود
  • شکایت علی مطهری از دادستان سابق مشهد رد شد
  • شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما رد شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید معاینه فنی از طریق فراخوان عمومی
  • پرسش اندیشکده کارنگی از کارشناسان خود: آیا ایران و عربستان در آستانه آغاز مذاکرات قرار دارند؟
  • دست بنگاه‌های معاملات املاک از نوشتن قولنامه کوتاه می‌شود