رئیس انجمن رادیولوژی ایران مطرح کرد؛

افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی

    کد خبر :611487

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، از افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی به دلیل مشکلات نقدینگی خبر داد.

جلال جلال شکوهی، صبح پنج شنبه در حاشیه کنفرانس یک روزه اکوی قلب جنین، که در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: این کنفرانس با هدف به روز سازی اطلاعات و کسب دستاوردهای علمی در این حوزه برای همکاران رادیولوژی و متخصصین قلب کودکان، برگزار می شود.

وی در ادامه به مشکلات مراکز رادیولوژی کشور در تامین هزینه ها و تهیه دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز تصویربرداری پزشکی، اشاره کرد و افزود: با توجه به پایین بودن تعرفه و پشتیبانی نامناسب بیمه ها که همیشه بدهکار هستند، ما برای تهیه تجهیزات و مواد مصرفی در مراکز رادیولوژی دچار مشکل هستیم.

جلال شکوهی گفت: مراکز رادیولوژی کشور در تامین و انتقال ارز مورد نیاز برای تهیه تجهیزات و مواد مصرفی تصویربرداری پزشکی، دچار مشکل هستند و مانده ایم چکار کنیم.

وی به افزایش زمان استهلاک دستگاه های تصویربرداری پزشکی به دلیل نبود نقدینگی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی که این مراکز با مشکل نقدینگی مواجه شده اند، به ناچار زمان استهلاک دستگاه ها و تجهیزات، از ۷ سال به ۱۰ سال و بعضا ۱۵ سال افزایش یافته است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: وزارت بهداشت می گوید افرادی که بالای ۱۵۰ کیلو وزن دارند نیز برای خدمات تصویربرداری پزشکی پذیرش شوند، در حالی که دستگاه های قدیمی، محدودیت وزنی دارند. اما دستگاه های تصویربرداری پزشکی جدید، این محدودیت را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید