تلف شدن یک قلاده گربه‌ی وحشی در لرستان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
    کد خبر :611209

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک قلاده گربه وحشی جنگلی در اثر سوانح جاده ای و برخورد با خودرو در شهرستان پلدختر تلف شد.

مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه بیان کرد:با توجه به اهمیت این گونه بیومتری، لاشه حیوان و نمونه بافت این گونه جهت تهیه بانک ژن به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال شد.

طول بدن گربه وحشی ۴۵ تا ۸۰ سانتی متر، طول دمش ۲۸ تا ۳۵ سانتی متر ، ارتفاع بدنش ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر و وزن آن ۳ تا ۶ کیلو گرم است.

گربه وحشی دمی پرمو و بلند دارد که معمولا نصف طول بدنش است، نوک دم آن پهن و معمولا سیاه رنگ، پوزه اش کوتاه ، سبیل هایش بلند و سفید رنگ، چشم هایش درشت، گوش هایش بزرگ ،بلند و مثلثی شکل، دست و پایش بلند و باریک ، پنجه هایش گرد، چنگال هایش تیز، خمیده و قابل جمع شدن است. رنگ بدن گربه وحشی بسیار متغیر و از قهوه ای تا خاکستری ( متناسب با زیست گاهی که در آن زندگی می کند) است.

به گزارش ایرنا،گربه وحشی از جوندگان، پرندگان، خزندگان، ماهی، قورباغه، حشره، حیوانات اهلی مانند مرغ، خروس و بزغاله و گاهی مواد گیاهی تغذیه می کند.

اگرچه از تعداد این گربه ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست، ولی به نظر می رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن ها رو به کاهش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید