مرکز خدمات اجتماعی پیام در محله هرندی بازگشایی شد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۰۳
    کد خبر :611111

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به بازگشایی مرکز خدمات اجتماعی پیام در محله هرندی گفت:باید تلاش کنیم ظرفیت‌های اقتصادی را در مسیر اقدامات خدماتی و آموزشی فعال کنیم.

الهام فخاری درباره راه اندازی مرکز خدمات اجتماعی در منطقه هرندی،‌اظهارداشت: مسائل تهران یک‌شبه به وجود نیامده و کسی انتظار حل یک‌شبه آنها را ندارد اما انتظار به‌جا و به‌حق مردم این است که حداقل نشانه‌هایی از تغییر به چشم‌شان بخورد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه گفت: در پاییز سال گذشته با فعالان مدنی و مدیران شهری منطقه ۱۲ در گفت‌وگویی در مورد مرکز پیام صحبت کردیم. در برخی محورها دارای نظرات همسو بودیم و در بعضی موضوعات نظر مخالف داشتیم اما همه درخصوص لزوم بازگشایی این مرکز برای بهبود وضعیت محله هرندی هم‌داستان بودیم. خوشحالم پیش از اینکه یک سال از آن زمان بگذرد مرکز خدماتی پیام را بازگشایی کردیم.

فخاری تصریح کرد: موفقیت منطقه ۱۲ و ناحیه ۴ منطقه این بود که ظرفیت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، خصوصی و عمومی را به عنوان یک سرمایه مشترک به کار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اگر شهرداری می‌تواند به خوبی نقش اجتماعی خود را ایفا کند به دلیل حضور فعال و تشخیص درست این عزیزان است. همه باید در راستای حل مسائل ریشه‌دار کمک کنیم تا ریل‌گذاری‌ها به سمت بهبود شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: اینکه ظرفیت‌های اقتصادی را در مسیر اقدامات خدماتی، درمانی، آموزشی و سلامت فعال کنیم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

فخاری تاکید کرد: این سخنان نفی‌کننده تلاش‌ها و زحمات گذشتگان نیست. ما قدردان زحمات آنان هستیم و تلاش می‌کنیم اگر کاستی‌هایی وجود داشته آنها را ریشه‌یابی کرده و به سمت حل مسئله حرکت کنیم.

وی با اشاره به حسن همکاری میان‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدارس صبح رویش بیان کرد: هم‌افزایی میان شهرداری، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان، کودکان و آموزش یک مدل تیپ از موفقیت است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: همانطور که قول داده بودیم توسعه فاز به فاز مرکز خدماتی پیام را دنبال خواهیم کرد. امیدوارم که در سال‌های آتی نوجوانان و جوانانی را که به واسطه این مرکز توانمند شدند و برای کشورشان افتخار آفرین شدند باز هم ببینیم و از دوره‌ای که در محله شهید هرندی افتخار خدمت داشتیم به نیکی یاد کنیم.

به گزارش فارس، فخاری با اشاره به لزوم پیگیری پیشرفت پروژه مرکز پیام به صورت ماهانه گفت: بهتر است این پیگیری را انجام دهیم تا بتوانیم پیشرفت فازهای گوناگون پروژه، میزان اثربخشی و کارایی هر بخشی را که فعال می‌شود، به شورای شهر هم گزارش دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر بحث سلامت اجتماعی به عنوان یک محور بسیار مهم تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است در مرکز پیام به صورت ویژه به بحث سلامت روان اجتماعی هم توجه کنیم؛ ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت انجمن های غیردولتی به عنوان یک فرصت ویژه و در یک مدل مناسب استفاده کنیم.

فخاری بیان کرد: همه با هم برای پروژه مرکز پیام تلاش کردند و به جای نگاه تجاری و اقتصادی نیاز مردم محله را ارج نهادند.

وی در پایان با اشاره به فضاهای بی دفاع شهری و لزوم اتخاذ تدبیراتی برای ایمن‌سازی این فضاها گفت: ضرورت دارد که برای این فضاها تدبیر اعتبار بودجه‌ای داشته باشیم؛ چرا که مناسب‌سازی اینگونه فضاها به‌ویژه در مناطقی مثل منطقه ۱۲ راهگشا خواهد بود و به بهبود وضعیت شهر کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید