لزوم ساخت آرامستان برای شهرستان شمیرانات

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۰۶
    کد خبر :610936

فرماندار شهرستان شمیرانات بر لزوم احداث آرامستانی برای شهرستان شمیرانات تاکید کرد.

سیاووش شهریور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در تشریح مشکلات شهرستان شمیرانات گفت: شمیرانات با داشتن 600 هزار نفر ظرفیت، فاقد آرامستان است لذا درخواست می‌کنم که در شرق تهران با موافقت محیط زیست و استاندار تهران قبرستانی برای شهرستان شمیرانات پیش بینی شود.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان شمیرانات سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری در بخش ورزشی است و می‌تواند از این طریق سرانه‌های ورزشی در سطح شهرستان شمیرانات را افزایش داد. ظرفیت‌های ورزشی شمیرانات فرسوده هستند و نیاز است که مکان‌های ورزشی جدیدی در این شهرستان احداث شود. هم اکنون افرادی برای سرمایه گذاری و احداث پیست اسکی در شمیرانات اعلام آمادگی کرده‌اند اما این امر با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: در گذشته جاده شمشک و دیزین که به جاده چالوس متصل می‌شد همواره با تلفات جانی روبرو بود. بی تردید با مشکلات اعتباری موجود نمی‌توان نسبت به احداث تونل در این محدوده اقدام کرد. اما باید برای احداث مسیر جدید در این منطقه هر چه زودتر اقدام کنیم اعتبار لازم برای احداث این مسیر حدود 10 میلیارد تومان است با توجه به اینکه جان مردم در این مسیر در خطر است با کمک استانداری می‌توان نسبت به احداث این مسیر اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان شمیرانات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تکمیل شبکه فاضلاب در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: روند اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای لواسان، اوشان، فشم، میگون مطلوب و رضایت بخش است اما در شهر شمشک وضعیت نامناسبی وجود دارد و نیاز است که در این زمینه استانداری کمک ویژه‌ای را داشته باشد.

وی افزود: درخواست من برای تکمیل شبکه فاضلاب حوزه روستایی است قطعا اگر این کمک انجام شود ما هم می‌توانیم از محل فروش انشعاب فاضلاب ومحل ارزش افزوده در مسیر تکمیل این شبکه کمک کنیم.

وی تاکید کرد: لایروبی وساماندهی رودخانه جاجرود در شهرستان شمیرانات و بازنگری طرح‌های هادی یکی از نیازهای اساسی شهرستان شمیرانات است. قطعا بازنگری طرح هادی اوشان، فشم، میگون و تصویب طرح جامع شهر شمشک یکی از نیازهای اصلی شهرستان شمیرانات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید