بیم ایجاد هرندی‌های دیگر در تهران

    کد خبر :610467

مجتمع رویش که مرکز ارائه خدمات پایدار به شهروندان است، از ظهر امروز طی مراسمی با حضور اعضای شورای شهر تهران افتتاح شد .

خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورا ظهر امروز در آیین افتتاح مجتمع رویش به عنوان مرکز خدمات پایدار در محله هرندی، با بیان این که چندین سال است که در محلات کم برخوردار همچون هرندی اقداماتی صورت می‌گیرد اما این اقدامات موثر نبوده، گفت:‌ محله هرندی از هر طرف به قطب‌های اقتصادی تهران متصل می‌شود اما مداخلات غیر مسئولانه سبب شده که اوضاع در این محله بهبود پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در یک دوره به جای بازپیرایی محلات، همه را خراب کردند و حالا زمین‌های رها شده به محل آسیب اجتماعی تبدیل شدند گفت: با وجود اقدامات زیاد در این محله اما تغییر در زندگی مردم دیده نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ابراز نگرانی کرد که بیم ایجاد هرندی‌های دیگر در تهران را دارم و صدای پایشان نیز شنیده می‌شود. چرا که توسعه نامتوازن و غیر کارشناسی بسیاری از محلات سبب شده که محلات به جزیره تبدیل شده و ارتباط و زندگی در آن جریان نداشته باشد.

برچسب و اتهام زدن شهیدزدایی به هیچ وجه برازنده مدیران نیست

محمدجواد حق‌شناس نیز در این مراسم با بیان این که مسائل اجتماعی یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون فرهنگی شورای شهر است، گفت: با وجود تمام سختی‌ها و مشکلاتی که وجود داشت توانستیم این مرکز را در کنار ان‌جی‌او ها فعال کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم تاکنون ۳۰ درصد نامگذاری‌ها به شهدا اختصاص داشته است گفت: کمیسیون نامگذاری بالغ بر ۱۵۰ مصوبه داشته که از این میزان بیش از ۵۲ مصوبه مربوط به شهدا بوده و این رویه ادامه خواهد داشت.

حق‌شناس با بیان اینکه برچسب و اتهام زدن شهید زدایی به هیچ وجه برازنده مدیران نیست، گفت:‌ نه قالیباف ، نه چمران و نه هیچ یک از مدیران شهری و شورای پیشین، مستحق این ستم آشکار پروژه‌ تخریب مدیریت شهری نیستند و بزرگترین ستم هم در این پروژه تخریب به عنوان شهیدان روا داشته شده و بهتر است که ستمکاری را پایان دهند.

هیچ کس انتظار حل یک شبه مشکلات اجتماعی را ندارد

همچنین الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، با بیان این که شهرداری منطقه ۱۲ رکورد دار عملکرد اجتماعی است، گفت:‌ در مجتمع رویش که قرار است خدمات اجتماعی ، آموزشی و سلامتی به جامعه هدف ارائه شود از ظرفیت ان‌جی‌او ها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی استفاده خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ کس انتظار حل یک شبه مشکلات اجتماعی را ندارد گفت:‌ اما مردم با امید به لیست امید رای دادند و می‌خواهند ریل گذاری و نشانه‌های تغییر را در جامعه ببینند.

فخاری با بیان این که ما قدرشناس اقدامات قبلی هستیم اما باید رویه‌ها تغییر کند، گفت: خوشبختانه در مجتمع رویش کانون فکری کودکان ، شهرداری و مدرسه، کنار یکدیگر قرار دارند و می‌توانند موجبات هم افزایی را هماهنگ کنند و امیدواریم چند سال دیگر کودکان و نوجوانان توانمند شده این مرکز را در سطوح مختلف ببینیم که چگونه در راستای بهبود شرایط تهران و ایران فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که این مجتمع می‌بایست روند پیشگیری از آسیب‌ها را ماه به ماه به شورا ارائه کند، گفت: میزان اثربخشی هر بخش نیز باید مشخص شود و از نظر تنوع ظرفیتی نیز می‌بایست از همه ان‌جی‌او ها استفاده شود.

حل مشکلات هرندی نیازمند نگاه ویژه است

همچنین علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ نیز با بیان این که حل مشکلات محله هرندی نیازمند نگاه ویژه است گفت: قطعا بدون همراهی و مشارکت مردم نمی‌توان اقدامی موثر در این محله داشت.

وی با بیان این که رویکرد اصلی مجتمع رویش مخاطبان ۵ تا ۱۸ سال است گفت: ماموریت اصلی این مجتمع در حوزه خانواده و کودکان است و علاوه بر این ، خدمات بهداشت و سلامت به خانواده‌ها نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان این که آموزش و اشتغال نیز در این مجتمع دنبال می شود گفت: خوشبختانه بازار تهران و تاجران همراهی خوبی با شهرداران داشتند و تفاهمی نیز با اتاق بازرگانی مبنی بر تضمین خرید کالاهای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شده تا بتوانیم در امر اشتغال اهالی این محله اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این که ان‌جی‌او ها در این محله به صورت زنجیره‌ای عمل کرده و خدمات خوبی ارائه می‌کنند گفت: مجتمع رویش به عنوان مرکز پیوند دهنده‌ گروه‌های فعال است.

وی با بیان این که با همکاری سازمان نوسازی ، محل‌هایی برای ایجاد حمام عمومی، مهد کودک و آشپزخانه اشتراکی در نظر گرفته خواهد شد تا خدمات به مردم افزایش یابد، گفت: محله‌ی هرندی یکی از محلات ویژه منطقه ۱۲ است که ۱۷۴ هکتار بوده و ۷۰۰۰ خانوار با قومیت‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند.

سعادتی با بیان اینکه در امر اشتغال با ۱۱ واحد کارآفرین صحبت شده است، گفت: شرکت نوآوری که در خیابان آزادی فعال است اقدامات استارتاپی را ایجاد کرده و برای کسب و کارهای نوین در محله‌ هرندی پیشنهادهایی را ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مجتمع رویش با سه رویکرد آموزش ، ارائه خدمات بهداشتی و توان افزایی اشتغال کودکان و نوجوانان در محله‌ی هرندی آغاز به کار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید