پرداخت درصدی از «شهریه» دانشگاه فرزندان زنان سرپرست خانوار

    کد خبر :610196

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از پرداخت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی شهریه دانشگاه فرزندان زنان سرپرست خانوار خبر داد.

مهشید موقر  ضمن تشریح خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار از سوی سازمان بهزیستی گفت: زنان سرپرست خانوار می‌توانند وام‌های اشتغال‌زایی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد دریافت کنند. این وام‌ها از طریق حوزه مشارکت‌های مردمی در اختیار این زنان قرار می‌گیرد و زنان سرپرست خانواری که درسازمان بهزیستی دارای پرنده هستند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند یا قابلیت انجام مشاغل خانگی را دارند، به بانک معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این وام‌ها برای پرداخت نیازمند دو ضامن هستند، افزود: در استان تهران حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت بعد از تشکیل پرونده، بازدید از منزل و انجام مصاحبه، بر حسب علاقه مندی و توانمندی‌هایشان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند، تصریح کرد: سپس بر اساس همین آموزش‌ها این زنان وام اشتغال‌زایی دریافت می‌کنند یا در صورت عدم توانایی اشتغال به دلیل سن بالاتر ( ۵۵ سال به بالا) مشمول دریافت مستمری از سازمان بهزیستی کشور می‌شوند.

موقر با اشاره به اینکه کلاس‌های مذکور بر اساس سواد و علاقه مندی زنان متفاوت است و از حوزه کلاس‌های هنری مانند قالی بافی تا حوزه فنی و حرفه‌ای را شامل می شود، توضیح داد: همچنین برای این زنان گروه‌های همیار نیز تشکیل می‌شود. به طوریکه سرمایه‌های اولیه در اختیارشان قرار می گیرد تا کسب و کار گروهی راه بیندازند. بعد از مدتی فعالیت و افزایش توانمندی زنان نیز نظارت‌های سازمان بهزیستی کاهش می‌یابد.

وی در خصوص پرداخت کمک هزینه شهریه دانشگاه فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز گفت: به فرزندان زنان سرپرست خانوار شهریه دانشگاه از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود. پرونده این دانشجویان براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه آزاد به جریان می‌افتد و شهریه آنها پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید