درآمدهای شهری به خزانه مورد تأیید شورای شهر واریز شود

    کد خبر :610167

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم واریز کلیه درآمدهای شهرداری به حساب خزانه مورد تأیید شورای شهر تهران تأکید کرد.

مجید فراهانی در یکصدوشصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت:‌ رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضا از شهردار تهران و مدیران شهرداری است تا با رعایت اجرای دقیق و به موقع این مصوبات زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

وی افزود: به منظور تأکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور با عنایت به بند الف تبصره یک بودجه سال جاری، شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری‌ها ابلاغیه وزارت کشور درباره واریز کلیه درآمدها به حساب خزانه مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران این تذکر را مطرح می‌کنم.

وی ادامه داد: تمامی واحدها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و موسسات وابسته شهرداری تهران موظف هستند کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم در چارچوب قوانین و مقررات وصول و صرفا به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری تهران که به پیشنهاد شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شده، واریز کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات قانونی شورا، برخی واحدهای شهرداری از واریز کامل درآمد خود به حساب خزانه مورد تأیید شورای شهر تهران خودداری می‌کنند و بعضا مبالغ درآمدی را در حسابی به جز حساب‌های مورد تأیید شورا واریز و نگهداری می‌کنند. امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام شهردار تهران شاهد حفظ و صیانت از منابع درآمدی شهرداری و ارتقاء سطح انضباط مالی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید