وزیر خارجه انگلیس: به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان پاسخ می دهیم

    کد خبر :610105

وزیر خارجه انگلیس از همکاری لندن با شرکای بین المللی خود برای شکل دهی به یک پاسخ مؤثر و گسترده در برابر حمله به تأسیسات نفتی عربستان خبر داد.

به گزارش مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز، من با همتایان سعودی، آلمانی، فرانسوی و آمریکایی خود صحبت کردم تا به روشنی اعلام کنم که انگلیس حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را محکوم می کند. ما با شرکای بین المللی خود برای شکل دهی به گسترده ترین و مؤثرترین پاسخ [به این حمله] همکاری می کنیم».

وی اوایل روز دوشنبه نیز در یک پیام توئیتری با این ادعا که حمله به تأسیسات نفتی عربستان نقض ناعادلانه حقوق بین الملل بوده و قابل نکوهش است، گفت: «برای اینکه بگوئیم چه کسی مسئول این حملات است، نیازمند تمام حقایق هستیم و هنوز روشن نیست چه کسی این حملات را انجام داده است».

وزیر خارجه انگلیس روز گذشته بدون اشاره به ادامه تجاوزهای ظالمانه ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن در پیامی توئیتری به جانبداری از ریاض پرداخت و اینگونه نوشت: «به تازگی با پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) درباره حمله به عربستان صحبت کردم. انگلیس این رفتار را محکوم می کند».

گفتنی است که وزارت کشور عربستان روز یکشنبه با تائید این حمله اعلام کرد که دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوسته که این آتش‌سوزیها در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید