حراج نقاشی جنجالی نمایندگان شامپانزه!

    کد خبر :609901

تابلو نقاشی از بنکسی که در آن اعضای پارلمان بریتانیا به شکل شامپانزه به تصویر کشیده شده‌اند توسط حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.

تابلو نقاشی “پارلمان واگذارشده”، اثر “بنکسی” هنرمند ناشناس و مشهور بریتانیایی که در آن مجلس عوام بریتانیا به یک دورهمی شامپانزه‌ها تبدیل شده است، قرار است در حراجی ساتبیز و در یک مایلی کاخ “وست‌مینستر” به نمایش گذاشته شود.

این اولین باری است که تابلوی “پارلمان واگذارشده” در لندن نمایش داده می‌شود. این تابلوی چهار متری، بزرگترین تابلو ‌نقاشی روی بوم “بنکسی”‌ محسوب می‌شود.

به نقل از گاردین، تابلو نقاشی “‌پارلمان واگذارشده” در عصر سوم اکتبر در حراجی ساتبیز با قیمت تخمینی ۱.۵ تا ۲ میلیون پوند به مزایده گذاشته خواهد شد و در صورت به فروش رفتن این اثر با قیمت تعیین‌شده،‌ به گران‌ترین اثر “‌بنکسی” تبدیل خواهد شد.

“الکس برنزیک”، مدیر بخش آثار هنر معاصر حراجی ساتبیز از “‌بنکسی” به عنوان نسخه امروزی “وُلتِر” یاد کرد.

“بنکسی”‌ این تابلو نقاشی را در سال ۲۰۰۹ و برای موزه‌ شهر “بریستول” (زادگاهش) خلق کرد. نمایش آثار بنکسی در موزه “بریستول” بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده را به موزه کشاند و این نمایشگاه را به یکی از ۱۰ نمایشگاه پربازدید جهان در آن سال تبدیل کرد.

این تابلو نقاشی اوایل سال جاری توسط مالک ناشناسش همزمان با دهمین سالروز نمایشگاه بنکسی در موزه “‌بریستول” و همزمان با اولین تاریخ تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به موزه “‌بریستول” ‌امانت داده شد.

این هنرمند اخیرا با خلق یک نقاشی دیواری عظیم بر روی یک ساختمان در شهر بندری “‌دوور“‌ به موضوع “برگزیت” ‌اشاره کرده بود. این نقاشی دیواری که تصویر یک کارگر را در حال حذف کردن یکی از ستاره‌های پرچم اتحادیه اروپا نشان می‌داد، چندی پیش به طور مرموزی از روی دیوار ساختمانی که بر روی آن نقش بسته بود، ناپدید شد.

این نمایش از تاریخ بیست و هشتم سپتامبر آغاز خواهد شد و تا سوم اکتبر (چند روزی پیش از موعد جدید “روز برگزیت”) ادامه خواهد داشت.

تابلو نقاشیپارلمان واگذارشده” در همان اتاقی به مزایده گذاشته می‌شود که یکی دیگر از آثار این هنرمند با عنوان “‌دخترک و بادکنک” در سال گذشته به محض فروش رفتن، خود به خود رشته رشته شد و بعدها به عنوان “‌عشق در سطل زباله” شناخته شد.

بنکسی” هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است.

نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید