پیش‌تولید سری جدید «کودک شو» از آذر

    کد خبر :609863

تهیه کننده برنامه «کودک شو» از آغاز پیش تولید سری جدید این برنامه در ابتدای آذر ماه خبر داد.

رضا نصیری تهیه‌کننده برنامه «کودک شو» که سری سوم آن پیش از آغاز ماه محرم به پایان رسید درباره تاریخ شروع فصل جدید این برنامه بیان کرد: طبق اعلام قبلی محمد احسانی مدیر محترم شبکه نسیم احتمالا سری جدید «کودک شو» همزمان با شروع سال ۹۹ روی آنتن می رود اما هنوز زمان دقیق آن قطعی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش تولید سری جدید از چه زمانی آغاز می شود، عنوان کرد: در حال حاضر تیم اتاق فکر برنامه فعالیت خود را آغاز کرده است چراکه قصد داریم در سری جدید تغییراتی در ساختار ایجاد کنیم و با آیتم ها و ایده های جدید هیجان برنامه را افزایش دهیم و به تلویزیون بازگردیم. در واقع بخش طراحی شروع شده است و پیش تولید برنامه را که ساخت دکور و مشتقات گرافیکی نیز شامل آن می شود از ابتدای آذرماه شروع می کنیم.

تهیه کننده «کودک شو» با اشاره به اینکه در سه سری گذشته زمان کافی برای پیش تولید وجود نداشت، گفت: در سری جدید زمان کافی برای پیش تولید در نظر گرفته شده که این فاصله به اتاق فکر ما برای ایجاد تغییرات خوب کمک می کند و فرصت خوبی برای آزمون و خطا است تا بتوانیم برنامه کاملی را روی آنتن ببریم.

تغییرات در سری جدید «کودک شو»

نصیری به یکی از تغییرات سری جدید اشاره کرد و گفت: احتمال آن وجود دارد که در سری جدید هر شب رقابت بین دو خانواده را مشاهده کنیم و از تک خانواده در هر شب خارج شویم. اگر این تغییر اعمال شود باعث افزایش هیجان در برنامه و درگیر شدن تعداد بیشتری از خانواده ها به لحاظ شرکت در برنامه می شود و فکر می کنم اتفاق خوبی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه دلیلی باعث شد که مخاطبان از «کودک شو» استقبال کنند، عنوان کرد: شاید یکی از دلایل اینکه بیننده پای برنامه می نشست این است که مخاطب خودش را در تلویزیون می دید. «کودک شو» همیشه طیف مخاطب خاص را داشته و مثلا عاملی که باعث شود مدتی در اوج بماند و سپس فروکش کند در آن تاثیرگذار نبوده است. اگر دقت کنیم، می بینیم که این برنامه یک سیر صعودی با شیب ملایم داشته و توانسته این میزان مخاطب را همیشه حفظ کند.

کودکان نمک برنامه بودند

تهیه کننده «کودک شو» تاکید کرد: از دیگر دلایل استقبال مخاطبان از برنامه این است که «کودک شو» فارغ از هر برنامه دیگری که تولید می شود، فضایی مختص به خودش دارد و نمونه داخلی و خارجی مشابه آن پیدا نمی شود. کودکان نمک های برنامه ما بودند و ما با حضور کودکان در برنامه به زندگی آنها می پرداختیم و به پدران و مادران آنها نیز تلنگر می زدیم که به دنیا کودکی خود بازگردند.

نصیری ادامه داد: این برنامه سعی کرد رفتار صحیح با کودکان و رفتار بین زوجین را در زیر لایه های برنامه آموزش بدهد. همچنین هر خانواده ای که با داستان خود به برنامه می آمد با وجود آیتم ها به چالش کشیده می شد و این چالش باعث ارتباط برقرار کردن مخاطب با برنامه شد و مخاطبان را با سبک زندگی از جنس خودشان آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام آیتم ها فضای کارشناسی داشت، اظهار کرد: اولین آیتم ما که اتاق کودک بود و بچه ها در محیط خودشان آزادانه به بازی می پرداختند روی این موضوع متمرکز بود که پدر و مادر تا چه اندازه به توانایی فیزیکی بچه ها شناخت دارند. در آیتم بعدی پدر و مادر کودک را به دنیای بازی دوران کودکی بردیم چراکه اکثر ما وقتی بزرگ می شویم از بازی های دوران کودکی فاصله می گیریم.

تهیه کننده «کودک شو» ادامه داد: یکی دیگر از آیتم ها سوال و جواب از زوجین بود با این هدف که چه قدر از هم شناخت دارند. این آیتم مورد استقبال قرار گرفت چراکه در لایه های زیرین خانواده را به خودشان برمی گرداند. شناخت پدر و مادر نسبت به فرزند خود دیگر آیتم «کودک شو» بود. آیتم «دوبله شو» که یکی دیگر از آیتم های برنامه بود قصه گویی را ترویج کرد و این بازی خوبی است که پد و مادر ها با بچه های خود انجام بدهند.

جنجال مجازی درست نکردیم

نصیری با اشاره به اینکه «کودک شو» به رسالت صداوسیما که مردم را پای مدیای تلویزیون بنشاند و از آن مدیا خود را معرفی کند پایبند و وفادار بوده است، تشریح کرد: این برنامه با جنجال درست کردن در فضای مجازی و انتشار بخش های یک دقیقه ای در این فضا که در حال حاضر باب شده، بیننده پیدا نکرده است. در حال حاضر برنامه هایی تولید می شود که زمان آنها ۲ ساعت است سپس آن برنامه ۲ ساعته در چهار بخش یک دقیقه ای در فضای مجازی گذاشته می شود تا بیننده آن را ببیند آن هم نه از مدیای تلویزیون.

وی افزود: این نکته مهمی است که برنامه سازی ما در حال دچار شدن به آن است. من اگر بیایم برنامه ای دو ساعته بسازم و پول ساخت آن را از بیت المال و تلویزیون بگیرم و بعد در چهار بخش یک دقیقه ای جنجالی درست کنم و با تیترهای زرد در فضای مجازی هزینه سرباری را به گردن سازمان بیندازم باعث می شود برنامه از قالب خود خارج شود. تبلیغات درست است اما نه به این شکل. حتی به خود من نیز گفتند فلان جملات را در برنامه بگو و ما هم هر شب تیتر می کنیم و با ویدیو می فرستیم فضای مجازی تا مخاطب پیدا کند اما چون رسالت «کودک شو» نبود، هیچ وقت این کار را انجام ندادم اگرچه شاید به ضرر برنامه هم بود.

تهیه کننده «کودک شو» با اشاره به اینکه در سری جدید این برنامه نیز پژمان بازغی مجری است، مطرح کرد: او از اول گزینه خوبی برای اجرای برنامه بود و هرچه جلوتر رفتیم همه کارشناس ها نیز این اتفاق نظر را داشتند که اجرای او دقیق و درست است و قابلیت های مجری بودن را دارند. اگر نگاه کنید در لیستی که اخیرا رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما منتشر شده است، بازغی نمره بالایی به لحاظ اجرا و پاسداشت زبان فارسی گرفته است و در بین افراد این لیست همه مجری هستند و بازغی تنها بازیگر این لیست است.

نصیری در پایان تاکید کرد: به دلیل آنکه ما صرفا بازغی را به دلیل بازیگر بودنش برای اجرا استفاده نکرده ایم، زمانی که هجمه هایی نسبت به بازیگران که اجرای برنامه های مختلفی را برعهده داشتند، صورت گرفت کوچکترین هجمه ای به او وارد نبود و این نکته حایز اهمیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید